Avatar billede Vaati Nybegynder
11. maj 2014 - 01:42 Der er 4 kommentarer

Computer køb

Hey peeps, skal ud og se på ny pc ( langt om længe ) og har fundet denne.

http://www.sharkgaming.dk/shark-ultimator.html#tilpas

Men må nok indrømme, at viden på pc området halter så derfor spørger jeg ud til folket ;)

Jeg skal primært bruge den til gaming, måde store og små titler også ville jeg gerne køre dobbelt skærm.
Vil i mene at denne computer går an eller ville i ændre noget i det?
Eller ville i vælge en helt anden computer hvis vi snakker priseleje 6-9k?
Og ved i om grafikkortet her er dobbelt skærms kompatibelt? :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. maj 2014 - 02:02 #1
Min viden er heller ikke stor. Men som jeg ser det på dit link, så har du en SSD harddisk på 120 GB, og det er sådan set netop nok til Windows. (husk at når du har fået et par Windows opdateringer, så gror dit pladsforbrug, men 120GB bør kunne holde nogle år - jeg går ud fra vi snakker Windows)

Det du så mangler, som de anbefaler, er en harddisk til data. I disse dage er det 1TB eller mere. Helst mere.

Og så mangler Windows også.
Avatar billede Slater Ekspert
11. maj 2014 - 10:18 #2
Enig med Erik, det er helt vanvittigt ikke at have en "rigtig" harddisk i den maskine. 120 GB forsvinder på ingen tid, hvis du vil game på den. Bare sådan noget som GTA eller Battlefield fylder i omegnen af 30 GB for ét spil, og de bliver kun større i fremtiden.

Ellers er maskinen fin til prisen, men samtidig ikke noget der er voldsomt fremtidssikret. Jeg har selv cirka samme grafikkort (GTX 760 OC, bare fra eVGA, ikke MSI), og det kører alle nye spil på ret høje indstillinger, men ikke allerhøjeste på de mest krævende spil. Der går ikke lang tid, før det er et mid-range kort - men så er det selvfølgelig nemt at opgradere.
- Men ja, du kan sagtens trække to skærme med det.
Avatar billede Vaati Nybegynder
11. maj 2014 - 19:22 #3
Tak for svarende :)
Haha ja jeg kan se at jeg kom til at linke den hvor jeg ikke havde valgt harddisk eller Windows system. Doh -.-
Men vil i mene at CPU'en og grafik kortet er fint nok? Eller ville i skifte det? - Eller vælge en helt anden pc for den sags skyld? :)
Avatar billede Slater Ekspert
12. maj 2014 - 17:49 #4
Jeg synes den ser fin ud. Det kan godt være, man kan få det lidt billigere eller bedre, men det er ikke et dårligt køb - og et væsentligt bedre grafikkort koster en del mere.

Jeg havde nok bare personligt gået efter et GTX 770 i stedet for 760, hvis jeg skulle købe i dag. Det koster ikke ret meget mere, og er væsentligt bedre.