Avatar billede hamduden Nybegynder
28. april 2014 - 09:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg den bedste pris på en ekstern SSD til USB enhed? Og hvad er navnet?

Hej

Min SSD virker pludselig ikke i min computer mere, så jeg kunne godt tænke mig at proppe den i sådan en ekstern enhed, så jeg via USB kan trække mine data ind på en anden harddisk.

Noget som det her: http://www.cinemagic.dk/shop/delock-2-5-35976p.html

Men hvordan finder jeg den billigste model på f.eks. Edbpriser? Hvilket nøgleord skal jeg søge på?

.. Aner nemlig ikke hvad navnet er på sådan en enhed.

På forhånd tak.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. april 2014 - 09:23 #1
Her får du ikke et pænt kabinet med i købet, men til gengæld passer den til alle typer harddiske, PATA, SATA, 3,5" og 2,5"

http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp

Venlig hilsen
Avatar billede hamduden Nybegynder
28. april 2014 - 09:29 #2
Hej Finn. Mange tak for dit svar.

Den ser fin ud. Så hvis jeg selv skulle kigge efter en, så skal det være en "USB til SATA"?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. april 2014 - 09:40 #3
Denne er billigere

http://www.edbpriser.dk/harddisk-tilbehoer/noname-usb-sata-ide-konverter-pd630-id-417531.aspx

Søg på USB til SATA, harddisk box eller lignende. Hvis du vil have en box, skal den passe til 3,5" til stationær, eller 2,5" til bærbar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. april 2014 - 12:56 #4
Avatar billede hamduden Nybegynder
30. april 2014 - 13:01 #5
Tak til jer begge. Giver man pointsne til nogen? Og i så fald, hvordan gør man det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. april 2014 - 13:45 #6
Du beder den der gav dig et råd du kunne bruge om at lægge sit næste indlæg som svar som du accepterer og hvis det er mig så markerer du bare dit eget i #2 jeg samler ikke point.
Avatar billede hamduden Nybegynder
30. april 2014 - 13:52 #7
Tak skal du have. I var begge til hjælp, og jeg valgte bare at give #2.

God dag.