Avatar billede Rasseren95 Nybegynder
24. februar 2014 - 09:53 Der er 5 kommentarer

Kan ikke vælge excel som standardprogram?!

Jeg skal gennem WordMat have åbnet et excel regenark, men eftersom excel ikke er på listen over mine standardprogrammer kan dette ikke lade sig gøre. Det er end ikke en mulighed for mig at vælge det(excel) som standardprogram. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Hilsen en frustreret studerende.
24. februar 2014 - 09:55 #1
Velkommen til E. ...

... Men HAR du M$ Excell (fra Office Pakken) installeret ?

---

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede shako Novice
24. februar 2014 - 09:57 #2
Hvis du højre klikker på en excel fil, vælger åben med og vælger "vælg standardprogram" (Vælg på liste over installerede programer) kan du så ikke vælge Gennemse og sende den hen til dit excel program?
Avatar billede Rasseren95 Nybegynder
24. februar 2014 - 10:01 #3
- Jeg har hele office enterprise 2007 pakken installeret
- Windows 7
24. februar 2014 - 10:15 #4
Find - i stifinder - en Excel fil
[Shift] [HøjreMusseTast]
[Åbn med...]
Og find Excell i listen
[OK]
Avatar billede Rasseren95 Nybegynder
24. februar 2014 - 10:17 #5
@Shako - jo det kan jeg godt, men det er ikke helt det, som er mit problem. Jeg skal åbne et regneark gennem WordMat vedr. binomialfordeling (noget matematik).
I det jeg trykker på binomialfordeling i WordMat, burde et regneark med diverse formler osv. åbne, men der sker intet, da excel ikke er angivet som standardprogram. Det er dette, som er mit problem. Excel er ikke angivet som standardprogram på min computer og dukker heller ikke op på listen, i venstre side af skærmen, som er de mulige programmer jeg kan angive som standardprogrammer.

- jeg klikker start
- standardprogrammer
- angiv dine standardprogrammer
- her skulle jeg så vælge excel som standardprogram, men det er ikke muligt?!