12. februar 2014 - 10:46 Der er 1 løsning

Åben base (tabel), hent værdi fra htmlside , sammenlign med tabel og skriv OK hvis OK..

HEJ,

Det er flere år siden jeg sidst arbejdede aktivt med PHP, så jeg har mere eller mindre glemt alt om SQL-tabeller og samspillet mellem PHP/SQL/HTML .

Så undskyld den lidt atypiske/kryptiske overskrift.

Det jeg har brug for er følgende:

1: En HTML side, med EET (til at begynde med) INPUTFELT og java script:%20void(0);en "SUBMIT"-button.
(Den kan jeg selv lave)

2: SENDE DENNE INPUTFELT'S DATA TIL EN PHP-SIDE, som:

a: åbner basen // tabellen
b: scanner tabellen og finder INPUTSFELT'ETS DATA.
lukker tabel efter søgning.

c: RETURNERER OK til websiden i 1:) HVIS OK
d: RETURNERER NOT OK til websiden i 1:) HVIS IKKE OK.

Senere skal denne side (1) udvides til flere felter, men det kommer (som sagt) senere, hvor jeg regner med at dette vil være mit "lyn-brush-up" kursus.

EVt. et link med aktiv (= kørbar)  kode... !

KRISTIAN
13. februar 2014 - 13:34 #1
Jeg lukker...