Avatar billede Soren9310 Nybegynder
12. februar 2014 - 08:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Connect.inc problem

Håber der en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med en connect.inc, når jeg forsøger, at importer den, får jeg en fejlmelding, og er desværre ikke edbekspert, så håber der er der kan se fejlen :-)

Synes jeg har prøvet alt, og har googlet nettet tyndt, men desværre uden held :-(

<?php
$verbindung = mysql_connect ("mysql.serverplads.net", "u374990538_2222", "*kode*")
or die ("keine Verbindung möglich.Benutzername oder Passwort sind falsch");

mysql_select_db("u374990538_1111")
or die ("Die Datenbank existiert nicht.");
?>

Her er fejl meldingen
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '&lt;?php
$verbindung = mysql_connect (&quot;mysql.serverplads.net&quot;, &quot;u374990538_2222&quot;, ' at line 1

På forhånd tak

Søren
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2014 - 08:33 #1
Det er ikke i de linier der problemet er.
Det ser ud som om du kører filen ind i en mysql_query() funktion et sted?
Avatar billede Soren9310 Nybegynder
12. februar 2014 - 08:45 #2
Nu er jeg ikke nogen ørn på dette område :-(
Det eneste jeg kan sige, er at jeg gør som der står i den installation vejledning der var med ;-)
Så kan du uddybe det lidt.
Avatar billede Slater Ekspert
12. februar 2014 - 08:53 #3
Bare lige for at være sikker, skal det forstås sådan, at du har en fil der hedder connect.inc, som indeholder din forbindelseskode til databasen?

I så fald vil det normalt være en utroligt dårlig ide, da .inc ikke er en filtype serveren kender, og enhver derfor vil kunne downloade filen og se dit password osv. Altid bruge .php-endelsen på filer med kode i, om det så er connect.inc.php.

Selv hvis du har sat din server op til at skjule .inc-filer, så kan du en dag skulle flytte siden over på et andet hotel, og der er en stor risiko for at glemme det. Det er en skidt idé - hvis det da skal forstås sådan. Hvis ikke, beklager jeg. Jeg ville bare nævne det.
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2014 - 09:02 #4
Hvad er det du forsøger at installere?
Avatar billede Soren9310 Nybegynder
12. februar 2014 - 09:07 #5
Det er korrekt,    Som skrevet er jeg ikke, så meget i inde i det her, der er en shop (bilsalg) som jeg har købt som et forsøg,  men er  kan Inc lavet om til Inc.php ??  ( undskyld hvis det er et dumt spørgsmål ;-) )

PS. Kan du se en løsning på  mit problem ;-)
Avatar billede repox Seniormester
12. februar 2014 - 09:12 #6
Igen, det ser ud som om du forsøger at køre køre filens indhold i en mysql_query funktion.
Hvis du ikke ved hvor du skal kigge, tror jeg du får svært ved at få hjælp til det.
Har du overvejet at hyre noget hjælp til at kigge på det?
Avatar billede Soren9310 Nybegynder
12. februar 2014 - 10:10 #7
Problemet er løst. ;-)    man skal læse og forstå  IKKE tro. installering vejledningen er på tysk :-)    filen skal jo IKKE installeres og viperine  jeg slettede det hele igen og pakkede filerne ud, det er en inc.php :-)

Og det hele kører som det skal, det har det sådan set altid gjort, men troede det var en fejl, at jeg ikke kunne installer det.
Men må hellere sige tak for hjælpen, jeres svar fik mig til, at åbne øjene.
Avatar billede repox Seniormester
13. februar 2014 - 09:36 #8
Jamen, selv tak.
Afvent at viperine afgiver svar også, så vi kan dele :)
Avatar billede Slater Ekspert
13. februar 2014 - 11:17 #9
Næh tak, jeg tilføjede ingenting. Det var bare for en sikkerheds skyld :)