Avatar billede richardjensen Seniormester
20. december 2013 - 09:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Født til kun windows 8 ?

En bekendt påstod fornylig at nogle computere (bærbare) er 'født' med windows 8, og at det ikke kan slettes - ændres til fx. win 7.
Det lyder sært, - kan det passe ?
Avatar billede sonalias Seniormester
20. december 2013 - 09:50 #1
Så har de en "read only" HDD... det har jeg ikke hørt om siden EPROM gik af mode... Så umiddelbart vil jeg svare nej! :)
Avatar billede sonalias Seniormester
20. december 2013 - 09:51 #2
Dog vil jeg ikke afvise at der findes enkelte stykekr hardware hvor der kun er lavet driver til W8...
20. december 2013 - 10:22 #3
... jeg har set en punkt i BIOS hvor der kan 'vælges' mellem [WIN8] og [Other] ? Ved faktisk ikke hvad det indebærer ?
Avatar billede Slater Ekspert
20. december 2013 - 10:46 #4
Systemet kan sagtens slettes, men det kan godt være at der simpelthen kun findes Windows 8-drivere til en computer.

Jeg har en ret ny Lenovo E531, som var født med Windows 8. Jeg prøvede at nedgradere den til Windows 7, fordi jeg virkelig, virkelig ikke kan fordrage 8'eren - og straks efter begyndte den at bluescreene, netværksdriverne slettede sig selv og andre mærkelige ting. Efter jeg smed Windows 8 på igen har den opført sig eksemplarisk.

Indrømmet, det er en anekdote - men jeg kan ikke se hvad det ellers skulle være.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2013 - 11:28 #5
blue screen ligger i Windows 8.1 og Microsoft er uhyggelig stille når de får henvendelser

især folk med ssd drev får den men nogle med almene harddiske har også siddet med

jeg har givet dem 8 dage og så smider jeg win 8 af helvede til
bare conceptet er helt utrolig dumt lavet og er ikke til brug for dem der bare vil have et stabilt styresystem

du kan altid gennemgå din pc og finde producenterne til div ting på bundkort
de er jo forskellige

led der download side igennem og se om de ligger der ellers så glem det og brug win 7 ultimate - den virker da i det mindste fremragende
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2013 - 11:29 #6
Avatar billede richardjensen Seniormester
27. december 2013 - 11:00 #7
Lukker