Avatar billede Slettet bruger
04. december 2013 - 21:55 Der er 10 kommentarer

Bios hænger

Hej. Min BIOS i min laptop virker i ca 15 sekunder, hvorefter den stopper med at virke i 5 sek. Og det bliver den ved og ved med i varierende tempo og mønster. Dette problem opstod pludseligt uden årsag. Har prøvet at sætte en anden harddisk i, men det hjalp ikke. I Windows kører den helt fint. Kan den være futtet af?
Avatar billede milter Ekspert
04. december 2013 - 22:14 #1
Hvad mener du med din BIOS?

Hvilket billede har du fremme på skærmen, når den stopper, og hvilket styresystem bruger du, dvs, XP, Vista, Windows 7 eller ...?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2013 - 22:49 #2
Jeg mener at når jeg, ved at trykke på f2, går ind i min BIOS så kan jeg navigere rundt med piletasterne. Men kun i 10-15 sek. Så fryser den i 5 sek og så virker den igen, og så fryser den igen osv.... Jeg bruger Windows 7. Jeg kan godt finde ud af at bruge en PC, men det her er mystisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2013 - 23:02 #3
Jeg forstår ikke du siger at den kan køre fint i Windows, men fryser i din bios. Det synes jeg ikke hænger sammen.
Du burde få en masse fejl og blue screen, pga hardwarefejl.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2013 - 23:23 #4
Nej lige præcis. Det er det jeg heller ikke forstår. Den kører helt perfekt, også når jeg stresser den med autocad og spil. Jeg får kun en fejl der bliver ved. "USB enhed ikke genkendt" bliver den ved med at sige ligemeget hvor mange drivers jeg installerer eller fjerner. Og ligemeget hvor mange gange jeg formaterer og starter forfra. Når jeg tænker over det, startede det samtidigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2013 - 23:29 #5
Hvilket usb udstyr har du koblet på computeren?
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 00:14 #6
Ikke noget. Jeg har undersøgt og afkræftet de åbenlyse muligheder (harddisk, USB enheder, BIOS reset, BIOS update, batteri)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. december 2013 - 00:20 #7
Prøv at hente og kør USBDeview Der er sikkert en port der kommunikerer med bios
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Avatar billede milter Ekspert
05. december 2013 - 12:52 #8
Har du prøvet at opdatere BIOS?

Vær opmærksom på, at en forkert BIOS-opdatering kan tage livet af computeren
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2013 - 15:11 #9
#7 Ja eller også er porten måske defekt, og dereved kalder på systemet for at blive konfigureret, siden den kun laver betydelig bøvl når den er i bios.

#8 Vil ikke opfordre til bios update før man ved 100% om porten er defekt, eller om der har været en enhed der er blevet fjernet uden af bruge sikker fjernelse af hardware.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2013 - 10:10 #10
Forlader overvågning!