Avatar billede andersmadsen1981 Nybegynder
04. december 2013 - 20:32 Der er 2 kommentarer

Beskyttelse af Fane

Jeg har et excel ark med 5 faner. 1 fane der indeholder alt data, der bruges på de resterende 4 faner. Den ene fane med data, vil jeg meget gerne beskytte. Her tænker jeg på at ingen brugere (udover jeg) skal kunne rette i den, se den, eller vide at den er der.

Jeg har fundet en løsning, men vil høre om den er 100% sikker. Jeg skjulte fanen(således at kun de 4 faner var synlige). Herefter har jeg beskyttet ark strukturen med kode.

Er denne metode 100% sikker? Eller findes der måske en anden metode?

Anders
04. december 2013 - 20:46 #1
Beskyttelsen vil holde de fleste væk fra den skjulte fane.

Men 100 % sikker er den ikke - og det er der ikke nogen form for beskyttelse der er, så længe der skal være adgang til data på arket.
Avatar billede finb Ekspert
05. december 2013 - 13:22 #2
Du kunne have all-fanen i en anden, beskyttet fil.
En makro i filen med 4 faner kunne så kigge
i den beskyttede fil.