Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
04. december 2013 - 11:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang til min ekstern harddisk

Hej, Når jeg klikker på M:/ for at åbne min eksterne harddisk (HD) popper der et vindue op med teksten:"Placeringen er ikke tilgængelig. M:\er ikke tilgængelig. Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læsses."
HD har ikke lidt fysisk overlast. Det skete pludseligt.
Lige før det skete brugte jeg HD til at flytte et program mellem 2 pc´er.
HD er en Medion 1000 GB 8 år gammel.

MVH

Knud
04. december 2013 - 12:23 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
04. december 2013 - 12:32 #2
Styresystemet er WIN 8
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2013 - 12:40 #3
En 8 år gammel HDD, den er da formodenlig slidt op. Under alle omstændigheder bør du få en ny. Prøv om dine vigtige data er til at redde. http://programmer.downloadcentral.dk/?Recuva/GenskabelseAfData/Diverse/2619
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2013 - 14:05 #4
Gå nu lige i diskhåndteringen og se hvad der står som partitions tabel? Fat? NTFS? RAW?
Avatar billede HKW Nybegynder
04. december 2013 - 14:26 #5
Otte år er vist også en overdrivelse. Man kunne slet ikke købe så store harddiske for otte år siden :-)
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
04. december 2013 - 14:42 #6
I diskhåndtering står Diskenhed: Filsystem: RAW. - Status: I orden( Aktiv, Primær partion)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2013 - 15:24 #7
Hvis du har noget der skal reddes så prøv først File Scavenger!
jeg har lavet en guide som du muligvis kan redde din disk med,
http://www.eksperten.dk/guide/1444
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
05. december 2013 - 15:07 #8
Jeg har brugt Scavenger. og det ser ud til at hovedparten er ok, men for at kunne kopiere filerne skal man have licens. Min version kan overføre filer på 64 kb.

Hvor kan Scavenger købes biligst?

I øvrigt mange tak for hjælpen.

MVH

Knud
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2013 - 15:16 #9
Ellers brug PhotoRec på Testdisk. Den er meget effektiv og gratis.
Skal køres som administrator: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Ellers er der jo også den gratis Recuva:http://programmer.downloadcentral.dk/?Recuva/GenskabelseAfData/Diverse/2619
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
07. december 2013 - 08:36 #10
Jeg har fået adgang til min eksterne harddisk ved brug af Scavenger og har kopieret alt vigtigt over på en anden disk uden problemer. Efter at kontrolleret mine data, formaterer jeg så min eksterne disk, således jeg igen kan bruge min gamle disk.
Tak for hjælpen fra alle og især fra Poko1.
Knud
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. december 2013 - 08:50 #11
Jammen velbekomme da??? det er ellers meningen man beder den elle de der gav hjælpen om at sende som svar i næste tråd som du kan acceptere nu samler jeg ikke på point men det kunne jo være andre der havde fortjent dem :-(
Avatar billede knudmiddelfart Nybegynder
07. december 2013 - 15:23 #12
Beklager, jeg er ny i butikken, men er meget tilfreds med hjælpen.