Avatar billede Slettet bruger
15. november 2013 - 21:10 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

glemt password til computeren

hvad gør man såfremt man har glemt sit password til sin pc - altås selve log-in
Avatar billede SkarpC Nybegynder
15. november 2013 - 21:51 #1
Du anvender http://ophcrack.sourceforge.net/

Download, brænd til disk, sæt disk i computeren, start op på disc, lad den køre selv.

Ellers er der noget der hedder http://www.hiren.info/pages/bootcd
Men dette har jeg ingen erfaring med.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2013 - 22:45 #2
#1
vi har sat den brændte dvd i pc`en men den udfører tilsynesladende blot reparationer.
og det er jo ikke en reparation men et manglende log-in til pc`en???
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2013 - 22:46 #3
#1
undskyld skrev ovst. som et svar - sku´ ha´ været en kommentar til dig???
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2013 - 22:52 #4
#1
når jeg sætter dvd`en i begynder den på "reparation af pc" og ender med at kræve et log-in???
Avatar billede SkarpC Nybegynder
15. november 2013 - 23:19 #5
Jeg gætter på at du/i sætter en recovery dvd i, hvilket ikke var det jeg skrev i skulle..

Såfremt det er en recovery dvd så vil den blot geninstallere windows og du vil sikkert miste hvad der er på computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2013 - 00:08 #6
Denne her har jeg set anbefalet flere gange her på eksperten:
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Og her er en video om programmet.http://www.youtube.com/watch?v=4o37o6exshw
Ligger også på Hirens boot cd som er et godt værktøj at have når der er pc problemer
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2013 - 01:42 #7
#5
nej - har ingen recovery lavet - blot indlæst dvd
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2013 - 02:04 #8
#6
tak for dit råd, men det er den samme fremgangsmåde som tidl. anbefalet i denne tråd - har kørt den igennem og med samme resultat - pcèn kræver brugernavn og ADGANGSKODE
men mange tak fordi du forsøgte at hjælpe mig.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. november 2013 - 06:34 #9
Hvad med at oplyse om hvilket styresystem du bruger er det XP W7 W8 eller vista.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. november 2013 - 06:38 #10
Hvis det er xp så start op i fejlsikret tilstand (tast F8 ved boot),og vælg admin der er som regl ikke kode på så kan du komme ind og slette din egen kode.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2013 - 09:07 #11
Hvad er det for en pc?
Er det kode til bundkortet kan problemet være langt større at klare:
http://newz.dk/glemt-adgangskode-betyder-nyt-bundkort
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2013 - 11:33 #12
#9
styresystemet er vista!
har prøvet fejlsikret tilstand!
vi har prøvet det i #6 nævnte link og det endte med login-krav.
pcèn er købt på auktion og stammer fra et konkurs-ramt fa. så den har indgået i et firma-netværk!

#11
det er en HP COMPAQ 7900 SFF PC all
vi tror ikke det er bundkortet fordi fordi fa-navnet står som brugernavn stadigvæk - er kun passwordet vi mangler.
Avatar billede HKW Nybegynder
16. november 2013 - 12:09 #13
Standardproceduren er geninstallation af Windows.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2013 - 12:49 #14
#13
det er jeg godt klar over men det var for at undgå en geninstallation
FORDI
der er et office program lagt på som den er nu og det vil jo forsvinde ved genindstallation af vista!
Avatar billede SkarpC Nybegynder
16. november 2013 - 16:55 #15
Det er kodeordet til windows der er tale om, korrekt?

Såfremt det er tilfældet så vil jeg stadig mene at linket til ophcrack i mit tidligere svar er løsningen. Jeg har selv anvendt det mange gang.

Gå her ind: http://ophcrack.sourceforge.net/download.php
Tryk på/download: ophcrack Vista/7 LiveCD
anvend brænderprogram til at brænde iso filen ud på en CD.(tror deamontools lite kan bruges)
sæt cd'en i og start op på denne.

Hvis dette er for svært vil jeg foreslå at tage computeren ned i en computer forretning og få det gjort, de må også kunne hjælpe med dette.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
16. november 2013 - 16:56 #16
ps. her er noget video der viser hvordan i gør: http://www.youtube.com/watch?v=I8fAIaB9hOQ
Avatar billede SkarpC Nybegynder
16. november 2013 - 16:57 #17
Ehh glem den video, det var vidst lidt overdrevet at begive sig ud i..
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2013 - 19:06 #18
#15
vi har indlæst et nyt vista og vi vil prøve at få fat i den recovery som ligger på factory image idet det ska´være den oprindelige vista buisness (nok forkert stavet!

points til #15 for div. kommentarer

og sluttelig så er det adgangskoden til selve pc`en ved log-in.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2013 - 12:03 #19
lige for at runde af så:
er der nu indlæst et nyt vista og altså ikke som ønsket vista buisness og vi har naturligvis mistet alle vores data.
herudover kan vi ikke finde nogen recovery på factory image-drevet.
jeg KAN ALTSÅ IKKE FORSTÅ, at der ingen mulighed er for at komme i kontakt med pc`en når man har mistet sit login.
MÅ VÆRE ENTEN P.G.A. HØJ SIKKERHED FOR BUISNESS ELLER HVA???
vi forsøgte osse i fejlsikret tilstand men her var osse samme log-in.
rigtig rigtig træls (jydsk)!!!
#15: ved du om der er mulighed at downloade en prøve-version af Windows vista buisness og derefter indtaste produktkoden/aktiveringskoden fra den gl. som sidder på computeren med den hensigt at installere en buisness version som tidligere.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
17. november 2013 - 13:40 #20
Såfremt det er en maskine fra et kendt mærke, så som HP, Acer eller Lenovo, så kommer computeren som regel med operativsystemet preinstalleret og en recovery partition.

Hvis i har anvendt en anden windows installations disc end den der følger med produktet(eller den i burde have brændt ud), så er der chance for at i har fjernet den oprindelige recovery partition. I har derefter ikke mulighed for at geninstallere computeren med det originale image.

Der findes steder på nettet hvor windows vista buisness kan hentes, jeg ved ikke hvor(vil heller ikke linke til ulovligheder).
En anden mulighed er at ringe til producenten og spørge efter at få tilsendt originale recovery disc's. Nogle producenter sender disse gratis, andre vil have betaling for dem.
En tredie mulighed var at vælge et nyere opperativsystem, for ærligtalt så er vista en ommer.
18. november 2013 - 20:04 #21
... for at starte "Factory Recovery" proceduren skal der IKKE opstartes noget som helst styresystem... Der er typisk en eller anden F? tasts kombination under power opstart som skal bruges ...
Og DERFRA følge guiden ...

Jeg har læst mig til at der skal bruges [F11] FØR FØR FØR noget som helst styresystem indlæses ...
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2013 - 20:46 #22
#21
tusind tak til dig for et super-præcist-svar!