Avatar billede phj627 Nybegynder
09. november 2013 - 01:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne word 2010 dokumenter pga. trial for 2013

Jeg er så frusteret, at jeg kunne græde. Her kommer en længere forklaring på hvorfor:
Min skolecomputer ( en acer mini med windows 7 starter styresystem) kom med 2010 windows STARTER pakken. Den har givet problemer på universitetet fordi der var nogle filtyper som ikke gad åbne, og jeg blev sindssyg af reklamesøjlen i siden. Så fordi jeg ville have et hurtigt fix, downloadede jeg en gratis trial af det nye microsoft office 2013 home premium et eller andet.

I mellemtiden fandt jeg ud af at jeg havde en gammel licensnøgle liggende til det MS office 2010 hjem og firma, som jeg troede jeg havde smidt ud.
I aftes installerede jeg så office pakken. Da jeg prøvede at åbne nogle af de dokumnter jeg havde skrevet i 2010 starter udgaven og senere i 2013 trial udgaven, åbnede den kun i microsoft word 2013.
Så afinstallerede jeg office 2013 i kontrolpanelet og gik ud fra at den automatisk ville åbne med office 2010 nu når det andet var væk. NEJ!
Tværtimod. Den bliver fandme ved med at åbne i 2013 selvom jeg har afinstalleret den, kan jeg se at den stadig er der på en eller anden måde. Jeg er ved at blive sindssyg.
Jeg har prøvet:
- at bruge microsofts FIX IT, det hjælper overhovedet ikke.
- at højreklikke på et dokument og sige "åben med" og så finde office 2010, men den kommer slet ikke frem. Da jeg så endelig fandt den, hed den bare Office 2010 Component og filen kan slet ikke åbnes.
- at gå ind i "standardprogrammer" og linke alle dokumentsfilerne til den nye microsoft office, men det virker heller ikke.

Og trial udgaven er i mellemtiden udløbet, så jeg har ingen mulig måde at redigere mine dokumenter på. Jeg er ved at blive sindssyg.

Hjælp en eller anden, hvordan kommer jeg af med den forfærdelige trialudgave af microsoft word 2013, så jeg kan bruge min nyinstallerede office 2010 pakke til at åbne og redigere mine dokumenter med igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2013 - 08:56 #1
Hej og velkommen til.
jeg havde forsøgt at fjerne alt Office Med Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg "Dit program" og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pci og installer herefter Office 2010.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2013 - 08:57 #2
Inden du installerer igen kør også med CCleaner:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
specielt punktet  at køre  opryd i registrering er vigtig.
Avatar billede phj627 Nybegynder
09. november 2013 - 12:18 #3
Tusind tusind tusind tusind tak! Jeg kunne ikke finde programmet med Revo, så jeg installerede og kørte istedet CCleaner som du også sagde - det virkede og i løbet af 2 minutter virkede alting som det skulle. Mange tak.
Som et tillægsspørgsmål, tænkte jeg om du mon har forstand på office og kan fortælle mig hvorfor dokumenter jeg selv har oprettet og skrevet i, bliver åbnet i en skrivebeskyttet kopi næste gang jeg skal bruge dem, så jeg ikke kan redigere dem og hvordan man kan stoppe det?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2013 - 13:11 #4
Jeg er ikke den store Office bruger, så her må jeg desværre melde pas.
Jeg har lagt et svar du kan lukke med når du synes det passer :-)
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo