Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
01. november 2013 - 13:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Win 8 Alternativ Brugergrænseflade

Hej - er kommet i store vanskeligheder i forb. med at skulle klargøre en spritny laptop med Win 8 til min søn og svigerdatter!
Kunne ikke få den til at starte op med to sidestillede profiler (en til dem hver) - den åbnede hele vejen til den profil, som starter med det første bogstav i alfabetet (gætter jeg).
Det fik mig i min søgning på løsninger til at gå ind via "msconfig"/"Boot"/"Sikker start" og der sætte flueben i "Alternativ brugergrænseflade" med den fatale følge, at computeren nu booter op i en komandoprompt: c:\windows\system32>.
Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg kommer ind i computeren for at fjerne fluebenet i "Sikker start" ?

mvh
Tommy Jørgensen
alias Inspectorlazy
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. november 2013 - 14:13 #1
Har du prøvet at skrive msconfig i prompten?
Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
01. november 2013 - 14:21 #2
Yes :o)
Det var lige, hvad der skulle til. 1000 tak.

Har du et bud på, hvordan jeg får den til at boote op med begge profiler sidestillede og tilgængelige ?

mvh
Tommy
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. november 2013 - 14:29 #3
Ligesom i Windows 7!vil jeg mene men har ikke prøvet.
Jeg har lavet en vejledning til hvordan du får Win 8 til at køre som Win 7
http://gratisupload.dk/vis/702713
Ps. du accepterer blot dit eget svar jeg samler ikke point :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. november 2013 - 14:30 #4
Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
01. november 2013 - 14:45 #5
Super - men i Win 7 skete der pr. default det, at der kom en startmenu, hvor alle installerede brugerprofiler (eks. Tommy - Line - Gæst) stod side om side, så man derefter kunne åbne sin egen profil og komme i gang. På denne laptop oplever jeg som skrevet, at den prioriterer en profil og åbner den uden videre - så jeg fandt ikke nogen løsning på din ellers kanon side, gratisupload.dk :D
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. november 2013 - 14:56 #6
Prøv at gå i kontrolpanel brugerkonto figurer en anden konto og kør den som anden profil!
Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
01. november 2013 - 15:10 #7
Jeg får ikke mulighed for at "køre en af de andre som 2. profil"
Kan det have med at gøre, at jeg har gjort dem begge til admin ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. november 2013 - 15:27 #8
Avatar billede Inspectorlazy Nybegynder
01. november 2013 - 15:36 #9
Hmmf - troede lige, at den var der, men hun er allerede opført under "Andre brugere"!