Avatar billede pukhoj Mester
30. oktober 2013 - 15:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel formel hvis 4 kriterier er opfyldt

Hej

Jeg har søgt vidt og bredt og kan bare ikke finde guldkornene.

Jeg skal have oprettet en formel i Excel, som skal kunne vurdere om 4 kriterier er opfyldt, og ud fra dette enten skrive JA, hvis de er opfyldt, eller NEJ hvis de ikke er.

Jeg har en liste med forskellige mobiler hvor jeg har udfyldt højde og bredde på hver enkelt. De er oprettet i et ark for sig selv.

Så har jeg en liste med nogle varer som har nogle mål, disse er også oprettet med en min/max højde samt bredde. De er også i et ark for sig selv.

Så har jeg et sidste ark med en tjekliste, og her ønsker jeg så at B2, skal være ja hvis mobilen ikke er højere end max højden, og ikke er breddere end max højden.
Samtidig må den heller ikke være mindre mere end 2 under min. højden eller 2 under min. bredden.

Håber det giver mening, ellers sender jeg gerne en kopi af arket så man kan fange budskabet bedre der.

Håber i kan hjælpe, da det her allerede har taget alt for mange timer
Avatar billede anedi Ekspert
30. oktober 2013 - 15:34 #1
Noget i stil med denne:
=HVIS(OG(B3>B4;B3<B2;B3>B5+2);"JA";"NEJ")

Inde i OG-sætningen skal du have alle de argumenter som du har skrevet.

Vh
Anedi
30. oktober 2013 - 15:34 #2
Det ville lette opgaven hvis du uploader projektmappen til f.eks. gupl.dk, og smider linket til filen ind i en kommentar.
Avatar billede pukhoj Mester
31. oktober 2013 - 11:09 #3
Anedi
Det var lige hvad jeg skulle bruge... et par små rettelser til diverse ark, men det var præcis det der hjalp mig så jeg kunne finde løsningen...

Tusind tak.. smid en kommentar så du kan få nogle point ;)
Avatar billede pukhoj Mester
31. oktober 2013 - 11:18 #4
Et ekstra spørgsmål.
Jeg skal trække formlen ned over 107 rækker.

Men når jeg trækker formlen så ændrer den alle data en celle.

Kan må på nogen måde gøre så formlen kun ændrer sig således:

=HVIS(OG(Telefoner!C2>Armbånd!C2;Telefoner!C2<Armbånd!D2;Telefoner!D2>Armbånd!E2;Telefoner!D2<Armbånd!F2);"JA";"NEJ")

Når jeg trækker den nu ændrer den sig til:

=HVIS(OG(Telefoner!C3>Armbånd!C3;Telefoner!C3<Armbånd!D3;Telefoner!D3>Armbånd!E3;Telefoner!D3<Armbånd!F3);"JA";"NEJ")

Men ville gerne have den ændrede sig til:

=HVIS(OG(Telefoner!C3>Armbånd!C2;Telefoner!C3<Armbånd!D2;Telefoner!D3>Armbånd!E2;Telefoner!D3<Armbånd!F2);"JA";"NEJ")
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2013 - 12:16 #5
=HVIS(OG(Telefoner!C2>Armbånd!C$2;Telefoner!C2<Armbånd!D$2;Telefoner!D2>Armbånd!E$2;Telefoner!D2<Armbånd!F$2);"JA";"NEJ")
Avatar billede pukhoj Mester
31. oktober 2013 - 12:24 #6
Hej Vejmand

Tak for det, det var fantastisk.

Jeg ville gerne give dig nogle point, men synes nu mest at Anedi skal have dem.

Hvis du ønsker point for dit svar, så opretter jeg gerne et nyt spørgsmål og smider 30 point din vej?
Avatar billede vejmand Juniormester
31. oktober 2013 - 12:30 #7
Velbekomme, ingen point til mig, jeg supplerede bare. :-)
Avatar billede anedi Ekspert
03. februar 2014 - 13:08 #8
Bedre sent end aldrig :-)