Avatar billede LoneG Nybegynder
16. oktober 2013 - 13:05 Der er 2 kommentarer

Formular i svarmail i outlook

Hvordan kan jeg bruge funktionen "Formular" når jeg besvarer en e-mail i Outlook?
Jeg modtager mange mails, der skal have samme svar. Derfor vil det være logisk at oprette en formular til det. Men adgangen til funktionen under "nye elementer" er der kun, hvis det er en ny mail, jeg opretter, og ikke når jeg besvarer en mail eller videresender en mail.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. oktober 2013 - 14:02 #1
Du kan oprette en autotekst. Det vil give dig en meget hurtig metode til at indsætte teksten.

1.    Lav en e-mail og skriv den tekst, du vil genbruge eller åbn en eksisterende e-mail, hvori du allerede har skrevet teksten.
2.    Marker teksten.
3.    Tast Alt+F3 for at åbne dialogboksen "Opret ny dokumentkomponent".
4.    Skriv et navn i første felt. TIP: brug et kort navn, som ikke er et almindeligt ord ("Eksempel "_svar").
5.    Tjek at Galleri står til "Autotekst" og at gem i står til "NormalEmail.dotm".
6.    Klik OK.

Nu kan du indsætte teksten i en vilkårlig e-mail på det sted, hvor markøren er. Hurtigste metode:
Skriv det korte navn og tast F3 (hvis der kommer et skærmtip frem med teksten, kan du taste Enter i stedet for F3).

Du skriver ikke, hvilken Outlook-version du bruger. Hvis det er Outlook 2007 eller senere, kan du også indsætte autoteksten via fanen Indsæt > Hurtige dele, men det er ikke så hurtigt.
Avatar billede LoneG Nybegynder
16. oktober 2013 - 15:53 #2
Tak for løsningsforslag.