Avatar billede camillachinchilla Nybegynder
29. september 2013 - 20:17 Der er 8 kommentarer

Microsoft office programmer virker ikke og kan ikke repareres

Hejsa.

Jeg har nu oprettet denne profil herinde i håbet om, at I kan hjælpe mig, for er nu ved at gå ud af mit gode skind. Det skal nok lige nævnes at jeg langt fra er god til computere...

Mit problem er, at mine office programmer ikke længere dur. Hver gang jeg prøver at åbne enten Word, Excel osv. sker der ingenting. Heller intet hvis jeg prøver at åbne programmet gennem et dokument, jeg har i forvejen. Man kan se, at min computer opfatter, at jeg trykker, lige "tænker" og så ingenting gør. Jeg har herefter søgt på nettet, men ingen hjælp fundet, for jeg skal åbenbart prøve at reparere programmet inde i "kontrolpanelet", "programmer", "rediger" og så "reparer", men når jeg trykker på "reparer" kommer der en kommunikationsboks fra office op, som siger at "Der opstod en fejl", "Beklager, vi stødte på et problem" og så et link til at jeg kan prøve at finde hjælp inde på deres hjemmeside (som siger jeg skal "reparere")... What to do?

Det skal måske nævnes at har windows 8, min office pakke er Home and Student 2013, og at det har kørt uden problemer indtil nu.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. september 2013 - 20:57 #1
Har du overvejet at geninstallere office pakken?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2013 - 21:44 #2
Systemgendannelse  af Windows til da Officepakken virkede, er det en mulighed?
Avatar billede camillachinchilla Nybegynder
30. september 2013 - 11:45 #3
Blueeyez: Jeg har nu prøvet geninstallere office. Jeg gik derfor ind på min bruger inde på office.com og skulle installere det igen, men for at gøre dette, skulle jeg slette det gamle. Så skulle jeg gå ind i programmer og "fjerne" (manuelt), men det kunne jeg ikke, da den sagde det samme med, at der skete en fejl, så derfor brugte jeg et program man kunne hente inde fra office.com, som ville gøre det automatisk. Det lykkedes - men da jeg så ville geninstallere kom den samme kommunikationsboks op fra før, som siger at der er sket en fejl.

220661: Hvordan laver man systemgendannelse:
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 12:13 #4
Har ikke selv Win 8 , men har fundet en side her fra HP der beskriver det:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&tmp_geoLoc=true&docname=c03532348#N94
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 12:15 #5
Kan også være at hvis du skriver systemgendannelse i søgefeltet får du muligheden den vej.
Avatar billede camillachinchilla Nybegynder
01. oktober 2013 - 11:06 #6
Nu er den endelig i orden. Jeg lavede systemgendannelse, som du foreslog 220661, fra det tidligste tidspunkt jeg kunne, som var mens mit office stadig kunne.
Office virkede dog stadig ikke efter, men nu kunne jeg godt "reparere" uden den sagde, at der var sket en fejl. Det hjælp dog heller ikke - hverken såkaldt hurtig eller online reparation. Så afinstallerede jeg office igen (som var blevet geninstalleret pga. systemgenddalsen), for derefter at geninstallere det. Og så virkede det! Endelig! tak for tippet med systemgendannelse :-)
01. oktober 2013 - 11:49 #7
... men husk derefter WindowsUpdate / OfficeUpdate elementer efter denne "systemgendannelse" ...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2013 - 13:50 #8
Velbekomme.
#7 Enig.