Avatar billede SmartAzz123 Nybegynder
28. september 2013 - 15:27 Der er 2 kommentarer

Hjemmeserver

Jeg overvejer at købe mig denne HP ProLiant MicroServer som hjemmeserver: http://www.proshop.dk/Server/HP-ProLiant-MicroServer-2396942.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Men har søgt lidt rundt omkring på nettet og har to spørgsmål:

1. Hvis nu vi antager at jeg stiller en server op i et hus i jylland og jeg bor på fyn, vil overførselshastigheden til og fra serveren så være lige så hurtig som hvis den var forbundet over LAN i mit eget hus ?

2. Er der nogen smarte måde jeg via denne hjemmeserver kan streame film op på et samsung smart tv ?

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede chalde Seniormester
28. september 2013 - 15:44 #1
1) Nej, den maksimale hastighed vil være den, som den enkelte af dine internetudbydere kan levere. Og her vil det være mindste fællesnævner.

2) Du kan installere en UPNP server, såfremt dit tv understøtter UPNP. Muligvis tilbyder Samsung en løsning til det.
Alternativt kan du tage en samlet løsning, såsom freenas, som giver mulighed for både fildeling og mediestreaming: http://www.freenas.org/
Avatar billede Blueeyez Mester
28. september 2013 - 16:14 #2
Hvad skal serverens opgaver være?