Avatar billede thilde1 Nybegynder
16. september 2013 - 15:55 Der er 2 kommentarer

Problem med Arbejdsgruppe i internt netværk

I mit intenr netværk (nu 6 PC'er) har jeg koblet to nye PC'er (henholdsvis Windows 7 Pro og Windows 8). De er koblet på Arbejdsgruppen (med det navn den nu har), som jo er uden adgangskode, og der er delt (uden registrering) drev på begge maskiner.
Der er sket det, at de to maskiner fint kan finde de øvrige 4 i gruppen og hente data fra dem. Og de 4 maskiner finder de to nye i arbejdsgruppen, MEN så er det, at det går galt. De kan ikke få adgang, idet der "bedes om" Navn og Adgangskode (højreklikkes der på PC-navnet i gruppen, fortælles følgende: "Du har ikke de nødvendige adgangsrettigheder til denne server. Kontakt netværksadministratoren for yderligere information".
Hvordan får jeg problemløst adgang til de to nye maskiner?????
Avatar billede thilde1 Nybegynder
16. september 2013 - 21:02 #1
Windows 8 og Windows 7 Prof. har adgangskode som sikkerhed = Brugernavn + Adgangskode på den PC en arbejdsgruppepc vil ind på.
Problemet er altså løst!!!!!!!!!!!!

MVH,
Thilde1
Avatar billede mads375 Juniormester
19. oktober 2013 - 00:40 #2
så luk spørgsmålet...