Avatar billede hkv Forsker
06. september 2013 - 14:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværksadgang til anden computer

Min kone administrerer en hjemmeside.
Hun har en kopi liggende (i dropbox), på sin stationære computer, og bruger programmet Kompozer til at redigere html filerne med, inden de bliver lagt ud på webhotellet.
En gang imellem er der behov for, at jeg skal ind og redigere nogle af filerne for hende.
Det vil jeg gerne gøre på min egen computer, og vil derfor gerne etablere adgang til hendes computer, og html filerne i hendes dropbox, som jeg vil bruge programmet Kompozer på min egen computer til at redigere med.  Jeg har min egen dropbox på min computer.
Hvordan etablerer jeg nemmest denne adgang?
Avatar billede supportsiden Professor
06. september 2013 - 17:23 #1
Filer i Dropbox ligger jo på nettet så hun skal bare dele den mappe i Dropbox, som filerne ligger i, med dig. Du har jo selv Kompozer på din computer, så jeg kan ikke se at du har brug for fjernadgang til hendes computer.
Ellers kan jeg anbefale (det gratis)LogMeIn . www.logmein.com

Hvorfor ikke flytte sitet til et CMS system ? så kan i redigere fra hvorsomhelst.
Avatar billede hkv Forsker
07. september 2013 - 09:40 #2
Ja, Logmein eller Teamviewer kunne eventuelt være en mulighed.
Jeg ved intet om CMS, men det kunne måske være en ide at undersøge det nærmere. Måske Wordpress?