Avatar billede larsen45 Juniormester
19. august 2013 - 18:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

En hjælpende hånd til Windows XP Pro service pack 3

i programmet som hedder Microsoft Virtuel PC har jeg installeret windows XP Pro med service Pack 3 til et projekt eksamen.
Jeg har dog et problem hvad angår start menuen i windows.
Jeg mangler knappen "LUK"
Jeg har prøvet at gå i Regedit via kør menuen og kigge mig omkring, og i mmc.

Jeg har dog stadig ikke fundet løsningen selv.

Så har jeg også et problem med at jeg i selve login delen til windows XP i Microsoft Virtuel PC, ikke for den normal valgmulighed med at vælge imellem de forskellige brugere jeg har oprettet.

Den fremkommer kun med det gammeldags klassiske vindue, hvor man skal indtaste brugernavn og password manuelt, uden at vise de andre brugernavne på en liste.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2013 - 19:24 #1
For at lukke, hvad sker der hvis du trykker ctrl+alt+delete, eller ctrl+alt+end som der beskrives her:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee449454%28v=ws.10%29.aspx
Får du så ikke en boks frem der står "shut down" i?
Avatar billede larsen45 Juniormester
19. august 2013 - 20:09 #2
Hej 220661

Når jeg taster CTRL+ALT+DELTE så fremkommer Windows jobliste.
Jeg kan vælge menuen "Luk Computer" under den kan jeg så vælge "Genstart" eller "Sluk" eller "Log af".

Når jeg klikker på "Sluk" siger den følgende i et pop up vindue:
Hvis du lukker denne fjern computer, kan den ikke bruges, før den genstartes manuelt på fjernplaceringen.

Vil du forsætte med at lukke Ja/Nej

Herefter lukker den Microsoft Virtuelle PC.

Det er dog en yderst besværlig måde, at håndtere det på.
Kunne jeg i start menuen få ikonet "Luk" tilbage ville det være rart.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2013 - 20:31 #3
Kan du aktivere den her inde?
http://support.microsoft.com/kb/307882/da
Se ca midt på siden.
Jeg er ikke klar over om de kommandoer virker i det virtuelle miljø, da jeg ikke selv har kørt det.
Men man kan sikkert også komme derind gennem kontrolpanelet i XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2013 - 20:39 #4
Herinde kan brugerskift måske også rettes til??
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2013 - 22:00 #5
du kan vel starte en kommandoprompt, og i den skrive
shutdown /?
så ser du en række muligheder til genveje.
shutdown /i  viser den grafiske brugerflade
shutdown /s  lukker ned uden videre
shutdown /g  genstarter
Avatar billede milter Ekspert
19. august 2013 - 22:51 #6
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2013 - 00:03 #7
Og herunder en lidt mere brugervenlig version. Om den kan bruges i forbindelse med dit projekt, ved jeg dog ikke:

http://www.aumha.org/win5/a/shutcut.php
Avatar billede larsen45 Juniormester
18. september 2013 - 11:36 #8
Jeg vil gerne sige tak for hjælpen til jer alle.
Jeg prøvede det i forslog, og testede men det endte med at jeg måtte  geninstallere det hele og begynde forfra. Det endte med et 12 tal til eksamen, så alt gik som det skulle.

Ønsker i point så må i lægge et svar ellers lukker jeg ned for mit spørgsmål omkring dette her.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. september 2013 - 16:13 #9
Tilykke med eksamen :-)

Jeg skal ikke have point her.
Afmelder tråden
Avatar billede larsen45 Juniormester
29. september 2013 - 10:48 #10
Mange tak for det 220661