Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 11:38 Der er 15 kommentarer

Samsung Smart TV UE55ES6545 vs. D-Link DNS-320LW

Hej

Jeg er den glade ejer af et Smart TV UE55ES6545, og ønsker naturligvis at udnytte alle de fantastiske muligheder sådan et tv tilbyder.

Jeg har derfor købt en NAS DLNA server (D-Link DNS-320LW) så jeg bl.a. har mulighed for at se mine feriebilleder på mit TV.

Men.. jeg kan ikke se min NAS server på tv'et.. (Jeg har naturligvis slået medieserver til i NAS'en, og jeg kan se den på mine andre computere)

Det hele et forbundet gennem min TDC router via kabel.

Er der noget jeg skal være opmærksom på, på mit TV når den skal have adgang til andre DLNA enheder ?

Håber at der er en der kan kaste lidt lys over min udfordring.

Mvh. Tomas
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2013 - 12:45 #1
Hvad er problemet? er det fordi du ikke ved hvor du skal trykke for at få forbindelse med din NAS?
Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 12:49 #2
Hej poko1

Måske :)

Jeg kan godt gå ind i menuen og se under video, billeder og musik.. men der er ingen AllShare forbindese..
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2013 - 13:13 #3
Her et billede af hvordan mit virker! Trådløs.
http://gratisupload.dk/vis_billede/700329/
Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 14:00 #4
super, jeg har ikke tænkt på at det var under "kilde" men har kun set under AllShare..

Jeg tjekker det når jeg kommer hjem i aften :-)

Tusinde tak ind til videre.. jeg melder lige tilbage om det virker.
Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 16:58 #5
øv øv, der er kun tv, ekstern, av og usb.. ??
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2013 - 18:43 #6
http://www.bilka.dk/elektronik/tv%2c-foto-og-lyd/tv/samsung-55%22-led-tv-ue55es6545/p/100056658?cmpid=search_aw_TV_Samsung
Side 12 13 i min Manual-
http://gratisupload.dk/vis/700340
•    55" LED
•    Full HD
•    MPEG 4
•    DVB-T / DVB-T2 / DVB-C / DVB-S2
•    400 CMR
•    SMART TV
•    Netflix
•    Browser
•    Indbygget Wifi Direct
•    DLNA
•    PVR
•    3D & 2D til 3D konvertering
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2013 - 18:53 #7
Du skal jo finde dit netværk med menu tasten
Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 19:25 #8
Hey

Jeg har adgang til mit netværk, via kabel på mit TV. (Jeg kan komme på internettet, se youtube osv)

Jeg har kun de 4 tidligere skrevne punkter under "kilde".
Der kommer ikke noget "netværk" frem ??

Det er på trods af, at jeg også har min comp. på det netværk ??

Det er som om mit tv ikke kan se mit "lokale" netværk.. kan det være noget i min router der "blokere" ?

Du skal altså have tusinde tak for din tid, og din hjælp :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2013 - 20:44 #9
Jeg har kun prøvet med WIFI
og som du kan se samme Model som dit og hvis du kigger på Bilkas reklame kan du se det har dit også!

http://gratisupload.dk/vis_billede/700345/
Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 21:34 #10
jeg har også prøvet trådløs :-) men tænkte at med et kabel kunne jeg eliminere fejl i det trådløse :-)

Jeg kan kun se min TDC-router under netværksforbindelser (der hvor du har netgear og samsung)

jeg forstår det ikke.. der er vel ikke andet jeg kan gøre ved tv'et, når nu jeg er sikker på at det har forbindelse til nettet ?

Og min NAS er sat op til at streame..
Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 21:41 #11
på min bærebar comp, der er på mit net trådløst, kan jeg både se min NAS OG Samsung ???

Såå.. der er en eller anden forbindelse mellem det hele :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2013 - 21:49 #12
Nu kan jeg ikke huske nøjagtig hvordan men jeg skulle søge efter netværk og indtaste Password da jeg fandt mit net værk og jeg tror ikke det må have LAN Kablet sat i
Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 22:34 #13
Hmm, okay.

Jeg har inden vi flyttede brugt AllShare og min stationære comp. Med lankabel. Og der virkede det.

Nu er vi flyttet, og derfor købte jeg en NAS så jeg ikke skulle have min computer tændt hele tiden.

Jeg skulle også indtaste pass. da jeg etablerede trådløs.
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. august 2013 - 22:43 #14
Du har vel et Hus og ikke en Bænk der hvor du ser det trådløse netværk? Altså hjemmenetværk?
Avatar billede LaVista Nybegynder
14. august 2013 - 23:11 #15
Enig :-)

Og som nævnt kan jeg se både NAS og Samsung som "mapper" på min bærebare der er koblet op på mit netværk..