Avatar billede Mcjohnny1 Nybegynder
12. august 2013 - 13:36 Der er 2 kommentarer

DHCP Server problemer med pioneer receiver

Hej eksperter!!

Sidste efterår købte jeg en pioneer vsx-827 'ss' receiver. Den var i den billige ende, men kunne stadig kobles op på netværket (bruges til musik via airplay), dog ikke via wifi men med et kabel.

Dette har virket fint indtil for en uge siden. Nu siger den "server error" når jeg prøver at logge på netradio og airplay ikonet dukker ikke op på ipaden. Meget mærkeligt, jeg mener ikke jeg selv har lavet nogen ændringer i netværksopsætningen, hverken på receiveren eller routeren.

Jeg har prøvet selv at troubleshote. Kablet virker fint hvis jeg bruger det som internet kabel til den bærbare. Jeg har også prøvet at resette receiveren uden at det har hjulpet noget, problemet er det samme. Hvad kan problemet være? Et bud kunne være at der var gået noget fysisk i stykke i receiveren, men det virker bare underligt, der er jo ikke andet galt.

Nogen bud??
Avatar billede lassebm Nybegynder
12. august 2013 - 14:12 #1
Enheden får sikkert nogen IP af en eller anden årsag. Én kunne være at du ikke har flere leases at dele ud af fra DHCP serveren.

Har du prøvet at se hvad den siger netværks opsætningen på forstærkeren? Den burde så vidt jeg ved have en On-Screen Menu hvor du kan se det.
Avatar billede Mcjohnny1 Nybegynder
12. august 2013 - 15:00 #2
Den har en on-screen menu, dog ligner den noget fra 1986 :-) men den er der. Den siger bare no connection to DHCP server.

Der er masser af ledige DHCP numre, routeren siger masimum 119 users. Eller kigger jeg et forkert sted??