Avatar billede Mik2000 Professor
04. august 2013 - 01:54 Der er 1 løsning

Net ikke stabilt - zyxel router

Hej

Jeg har en Zyxel USG-200 router
På den er der 2 lan - den ene er sat til 192.168.1.x og den anden til 192.168.10.x

Indtil d.d. har det kørt uden problemer, men pludselig gør det det ikke længere.

Nu sker der det at alle enheder på 192.168.10.x kører ustabilt.
Når man går ind på en webside kan den ikke vises - efter et par refresh vises den. Nogle sider viser ikke billeder osv. Med andre ord som om internettet hopper. Det sker konstant, man ser maks et par html sider før problemet er der igen.

På 192.168.1.x er der ingen problemer

Udbyderen har målt og der er ingen problemer med forbindelsen.

Jeg har prøvet på flere computere, med forskellige typer firewall/anti virus og helt uden firewall/antivirus, så det bør ikke være problemet.

Derfor tænker jeg det må være noget i routeren.
Nogle der har nogle ideer om hvad det kan skyldes eller har forslag til hvordan man kan finde fejlen?
Avatar billede Mik2000 Professor
05. august 2013 - 21:27 #1
Fandt ud af det var DNS.

Kunne klares ved at bruge enten opendns eller Google DNS indtil udbyderen har fået styr på det