Avatar billede brasso Forsker
31. juli 2013 - 19:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MAC kan ikke læse ekstern disk formateret i NFTS

Hej
Min datter har køt en MAC bærbar, og har så prøvet at tilkoble en ekstern HD (Medion) med en masse filer på, filerne (video og musik), kan ikke læses af MAC computeren, er det muligvis fordi at MAC ikke kan håndtere NFTS formaterede medier?
Er der en snyde 'vej' man kan komme uden om dette problem?
Avatar billede Trez Seniormester
31. juli 2013 - 21:51 #1
NTFS er Windows format og Mac kan ikke lide det.

Ved ikke om der er en snydegenvej, men både Windows og Mac burde kunne læse Fat32 så vidt jeg er orienteret.

Så måske en konvertering af disken (efter en backup af det der er på den selvfølgelig).
Avatar billede milter Ekspert
01. august 2013 - 00:31 #2
Husk, at hvis du konverterer disken til FAT32, får du problemer med filer, der fylder mere end 4GB.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. august 2013 - 00:58 #3
Nogle gange kan en simpel google søgning være guld værd..

http://macntfs-3g.blogspot.dk/?m=1

Tager ikke imod point og overvåger ikke denne tråd.
Avatar billede brasso Forsker
01. august 2013 - 10:25 #4
Smider selv et svar da Blueeyez ikke modtager point. Tusind tak alligevel.