Avatar billede larsgrau Forsker
28. juli 2013 - 18:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Viatuel pc DOS

Hej alle i kloge hoveder

Jeg har en viatuel pc som køre DOS 6.22. Den printer til LPT1 porten på min maskine og det virker fint, men nu skal jeg printer 500 sider ud, Så jeg kunne godt tænke mig hvis det kunne lade sig at printer til en PDF eller anden type fil. Men den bliver nød til at tage det data som kommer på LPT1 porten.

Nogen som har en ide ?

Venlig Hilsen
Lars
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. juli 2013 - 19:01 #1
Hej.

  Hvis du nu har PDFcreator installeret på din PC, skulle du kunne printe til den.

Prøv med [net use lpt1 \\DinPC\PDFcreator /persistent:yes]

Jeg mener at du skal lave en lille finte på PDFcreator:
1. Åbn PDF Creator printer-egenskaber
2. Klik på "Advanced"
3. Klik på "Print Processor...."
4. Sæt processor til "WinPrint" og default data type til "TEXT"

Nu burde PDFcreator samle print op, der sendes til lpt1.

De bedste hilsner
Avatar billede larsgrau Forsker
28. juli 2013 - 20:05 #2
Skal jeg sætte det ind i autoexec.bat ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. juli 2013 - 20:14 #3
[net use] kan du godt skyde af i AutoExec - ellers gør du det bare umiddelbart inden du printer. Den mapper bare lpt1 til den netværksprinterport, du deler PDFcreator på.
Avatar billede larsgrau Forsker
28. juli 2013 - 22:47 #4
Skal man sætte noget netværk op på den viatuel pc. for det kræver at jeg installer noget netværk
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. juli 2013 - 06:23 #5
Som du beskriver dit setup, ville jeg nok egentlig prøve at [net use] på host-maskinen først (i stedet for på den virtuelle DOS), og så se, om ikke den selv kan opsamle det, den virtuelle sender afsted til den lokale LPT1. Så "sparer" du netværkslaget.
Avatar billede larsgrau Forsker
08. oktober 2013 - 14:08 #6
Man kan ikke