Avatar billede JeppeAndersen Nybegynder
25. juli 2013 - 11:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 vil ikke boote

Hej!

Jeg har problemer med min bærbare computer af serien ASUS K55V. Den vil simpelthen ikke boote Windows 7. Når jeg tænder computeren laver den en startreperation som fejler hver gang. Jeg kan så vælge at gå ind i indstillinger for systemgenoprettelse. Jeg har prøvet alle genoprettelsesværktøjer jeg kender til men intet virker.

Systemgendannelse:
Jeg har 3 gendannelsepunkter at vælge fra men ingen af dem virker.

Genoprettetse af systemafbilidng:
Jeg har desværre ingen systemafbildind fra tidligere.

Windows Hukommelsesdiagnostiecering:
Jeg får ingen log vist efter at jeg har kørt den. Jeg er ret sikker på at man skal boote windows for at få den vist.

Kommandoprompt:
Chkdsk /F:
Denne kommando virker ikke. "Windows kan ikke udføre diskkontrol på denne diskenhed. da den er skrivebeskyttet."

Sfc /scannow:
Denne kommando virker heller ikke. "Der venter en systemreparation, som kræver, at der genstartes, inden reparationen er fuldført. Genstart Windows, og kør sfc igen."

Sfc /scannow /offbootdir=c:\/offwindir=c:\windows:
Denne kommando virker ikke. "Microsoft <R> Windows <R> Ressourcekontrol version 6.0
Copyright <c> 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.
Scanner integriteten af alle beskyttede systemfiler og erstatter forkete versioner med de korrekte Microsoft-versioner."

Er der en venlig sjæl med den rigtige viden der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

Jeppe Andersen

Ps. Jeg har installeret mange opdateringer på en gang og genstartet for at få dem til at træde i kraft, det er under denne genstarte at jeg støder på ovenstående problem.
Avatar billede Blandy Praktikant
25. juli 2013 - 14:29 #1
har du prøvet at finde en windows 7 disc og lave en rep fra den af?
Avatar billede JeppeAndersen Nybegynder
25. juli 2013 - 16:25 #2
Jeg har desværre ingen Windows 7 disc liggende, men det står på min to do liste. Ligenu skal jeg først have pillet HD'en ud og reddet vigtig data.
Avatar billede JeppeAndersen Nybegynder
27. september 2013 - 13:34 #3
Problemet er løst nu. Valgte at geninstallere Windows.