Avatar billede orbe Nybegynder
24. juli 2013 - 19:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til nas fra 3's net, virker for andre.

Hey....

Jeg sidder og leger lidt med en Synology ds 713+.
Det lykkes mig idag at få adgang til den udefra mit lan (Portforwarding drillede lidt).
Efter jeg fik adgang, fik jeg sat den op så jeg kunne logge på fra apps på min iphone og ipad (ds file + ds video) det hele virkede perfekt fra nettet på mit arbejde.
Men da jeg smutter fra jobbet kan jeg ikke connecte længere, min ven som har TDC kan stadig få adgang, både på wifi og 3g net fra TDC.
Min mor som har Telia kan også, begge på iphones.
Men uanset hvad jeg prøver fra min iphone og ipad så kan jeg ikke komme igennem.
Jeg har snakket med 3 som ikke rigtigt kan hjælpe, udover de gav mig en fast ip adresse så det hele blev lidt nemmere.
Opsætning:
Synology ds 713+ med statisk ip. med kabel til lan port på
Huawei LTE CPE B593 med fast ip adresse fra 3 (ISP)
Både ipad og iphone har simkort fra 3 og er med hensyn til netværk helt standard, har prøvet at resette net-setting på begge.
Ud over dette har jeg oprettet en host på no-ip.org før jeg fik fast ip. Når jeg pinger hostnavnet resolver den navnet til den rigtige ip, men udover det kan jeg ikke få hul igennem.

Alle ideér er velkomne, jeg forstår det ikke.
Sig endelig til hvis i har brug for flere oplysninger :)

Mvh Orbe
Avatar billede puren Ekspert
25. juli 2013 - 11:16 #1
hvad skal de der apps gøre og hvad har du lavet med dig synnology box??
Avatar billede orbe Nybegynder
25. juli 2013 - 11:29 #2
Apps'ne kan forskellige ting, en kan afspille video, en er bare File explorer også er der en til musik, men jeg har faktisk løst dette selv, med hjælp fra 3, det kræver af en eller anden grund static ip på iphone og ipad og alle andre devices med internet fra 3.
Avatar billede puren Ekspert
25. juli 2013 - 11:33 #3
fedt for dig at det virker men lyder underligt i mine høre
Avatar billede orbe Nybegynder
25. juli 2013 - 11:43 #4
Hvad lyder underligt ?
Avatar billede puren Ekspert
25. juli 2013 - 11:52 #5
at du skal have en static ip
Avatar billede orbe Nybegynder
25. juli 2013 - 12:02 #6
Ja det forstår jeg overhovedet heller ikke, men det løste mit problem.
- men det er lidt irriterende hvis jeg ønsker at give adgang til andre med 3 :(

I må meget gerne komme med ideér til hvordan jeg undgår dette hvis det er muligt.