Avatar billede ovec Juniormester
10. juli 2013 - 13:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konverter fra MBR til GPT

Jeg skal konvertere min harddisk med styresystemer fra En MBR type til en GPT type

Jeg vil have 2 styresystemer Win 7 på den samme harddisk - har tidligere haft 3 styresystemer på den samme harddisk, men der var for lidt plads til de 3 så jeg ville slette det ene så der blev lidt bedre plads til de 2

Jeg lavede partionerne i størrelsen som jeg ville have og ville så installere  Win 7 ind på den tomme plads - Men ved installationen kommer der en meddelelse om at harddisken er en MBR og det skal være en GBT type.

Som før nævnt havde jeg tidligere 3 styresystemer på den samme harddisk - og det er en MBR - hvordan jeg har fået dem ind kan jeg ikke huske.

En sekundær harddisk som jeg har i maskinen som jeg anvender til lagerformål er også en GPT type

Men nu skal jeg så have den ændret - men hvordan? - Windows SevenForum har en beskrivelse om hvordan - men det kan jeg ikke -der står højreklik på disken - Convert to GPT disk - men skriften er ikke "oplyst" altså ikke aktiv.

Så vidt jeg forstår på Windows SevenForum behøver jeg ikke at tømme harddisken altså fjerne styresystemet

Nogen der har et godt råd?
Avatar billede ovec Juniormester
20. juli 2013 - 11:47 #1
Ingen gode ideer - jeg har formateret harddisken og kører videre med det gamle system - med 2 partioner i stedet for 3

Jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juli 2013 - 14:53 #2
Ser lige denne tråd når HD forlanger GPT er det ofte fordi UEFI er Enablet "Som her"
http://gratisupload.dk/vis_billede/699208/
Avatar billede ovec Juniormester
20. juli 2013 - 21:48 #3
poki1 - tak for forslaget - nu har jeg formateret harddisken og er ved at lægge nye programmer ind - så jeg prøver ikke mere lige nu men tak for forslaget
Avatar billede ovec Juniormester
31. juli 2013 - 20:09 #4
Jeg lukker dette indlæg