Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
09. juli 2013 - 07:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 8, pauseskærm, slå fra, gardin før login (password)

Min screen saver er sat til NONE.
alligevel går den på pause og et "gardin" glider ned.
Jeg er så nødt til
først at fjerne det gardin inden jeg kan skrive password.

1)
Hvordan slår jeg gardinet fra, så jeg ikke behøver at fjerne det, FØR jeg taster password?
2)
Hvordan fjerner jeg, at der skal indtastes password?
3)
Når 1 og 2 er løst - hvordan låser jeg min skærm SELV, når jeg har behov for det på lettest muligt måde?
Avatar billede teknik Juniormester
09. juli 2013 - 07:51 #1
Ikke helt som du havde tænkt det, men måske tæt nok på, det kan kun d selv afgøre

http://www.howtogeek.com/134620/how-to-disable-the-lock-screen-on-windows-8-without-using-group-policy/

Linket giver en side med to .reg filer, samt vejledning i brug af dem.

en som deaktiverer login siden i Windows 8, så du altid er "på". uden login.
(det er antagelig - "ganske som ønsket")

samt en som med ét (dobbelt?) klik genaktiverer login siden, og får PC til at fungere som den gør nu.
Af en eller anden grund, så føler jeg at det er lidt bøvlet,
men svært at undgå en vis mængde "bøvl", hvis man vil slå noget til/fra.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
09. juli 2013 - 07:53 #2
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
24. juli 2013 - 10:06 #3
Det var for bøvlet og besværligt.
Imponerende at Windows 8, har gjort det umuligt at slå pauseskærmen fra.
Selvom jeg vælger ingen pauseskærm, så går skærmen ned . pinligt!.

Tak for svaret, Teknik.
Giv mig et "svar" og du får dine point.
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
07. september 2013 - 08:21 #4
Ingen svar!
Avatar billede teknik Juniormester
10. september 2013 - 14:19 #5
Hej KennyD71 fair nok med points - man skal jo ikke vente for evigt :)

**********

Ja der er meget bøvl med Windows 8, som jeg også "elsker at hade"

De har forsøgt at være nyskabende, og tilpasse sig,
men supertankeren Windows kan ikke rigtig rejes rundt på en
tallerken.

Hvis de er kloge, så udgiver de relativt hurtigt en
Windows 10 som rummer en ordentlig omgang rettelser.
Avatar billede valsbol Seniormester
02. oktober 2013 - 23:59 #6
Jeg har endnu ikke startet min nye PC win8, Men jeg kan forstå at der er  mange ting jeg skal tage hensyn til. JEg vil ikke have noget password. Men kan jeg undgå det?
Avatar billede teknik Juniormester
03. oktober 2013 - 15:32 #7
egentlig spam det her, når spm. er lukket, men skidt.

til ¤6, valsbol
at undgå password/login er fortsat muligt jf. følgende guide
...er på engelsk, men mon ikke det går endda.

http://xtendedview.com/computer/windows-8/how-to-set-auto-login-in-windows-8/645/
Avatar billede valsbol Seniormester
03. oktober 2013 - 16:53 #8
Tak. Så er det klart.
Vh valsbol