Avatar billede louisek Mester
05. juli 2013 - 08:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Smartphone på ferien

Om ikke så længe drager jeg på tre ugers sommerferie i USA. Jeg vil gerne kunne bruge min iPhone som jeg gør til dagligt

- gps
- finde restauranter / seværdigheder
- uploade billeder

... Og alt det løse

Hvordan gør jeg det smartest/billigst?

Vh Louise
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2013 - 08:48 #1
med et abonnement i usa ala taletidskort.
Avatar billede louisek Mester
07. juli 2013 - 22:30 #2
Har du prøvet det i USA? For jeg hører at det nemlig er ret vanskeligt pga deres sikkerhedsprocedurer
Avatar billede puren Ekspert
08. juli 2013 - 03:29 #3
det er slet ikke svært at købe tale tids kort 2 sek på google http://www.prepaidphonenews.com/2011/02/best-prepaid-data-carriers-and-plans.html

løsning 1
taletids kortet i din mobil.. og alle der ringer til dig skal ringe på dit ny mobil nr...

løsning 2
lad dit danske sim være i din mobil.. og køb et forudbetalt data only kort og 3G wifi dongle (youtube hvordan sådan en dongel virker http://www.youtube.com/watch?v=fziDdUDN8uY)

jeg var heldig at finde sådan en dongel på dba til 500kr og den er fast inventar i min kuffert...

almen fejl fortolking
GPS = Global Positioning System og det er GRATIS at bruge..
at man så har fundet ud af at kombiner det med et kort og lave navigation med det er jo kun BONUS har navigation fra tomtom navigon garmin eller nav´n´go så koster det ikke penge at bruge har man derimod nivigation fra google så koster det løbne penge da kortet ikke findes på din mobil men skal hentes undervejs
Avatar billede louisek Mester
08. juli 2013 - 22:13 #4
jeg har allerede en 4g dongle - så jeg skal altså købe et kort til den hjemmefra?
Avatar billede puren Ekspert
08. juli 2013 - 22:33 #5
Hvad angår din 4g dongle er en dongle eller en der kan lave wifi eller det bare en USB dongle??

Kort?? Kommer jo an på løsnings modellen
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 20:46 #6
lukke tid??
Avatar billede louisek Mester
17. oktober 2013 - 14:06 #7
luk