Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2013 - 20:57 Der er 18 kommentarer

geninstallering

Hej alle sammen, min pc er gået i sort skærm, med ordene mangle NTLDR, vil så gerne geninstallere min Windows XP fra cd og har selvfølgelig licensnøglen til den, hvad gør jeg og hvilke taster skal jeg trykke på. Hvis du/i kan forklare det, så skriv til min mail viborg50@hotmail.com

Tak på forhånd

Kurt Laursen
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. juni 2013 - 22:11 #1
Nææ, hvis du vil ha et svar, så bliver det her på Eksperten.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 08:46 #2
Jeg vil da tro du kan nøjes med en repair af stryresystemet, som vil bibeholde dine programmer og data:
http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/repair-xp.htm
30. juni 2013 - 09:32 #3
... check lige at du IKKE har en USB 'dims' siddende i 'dyret' ... og/eller en DVD ?
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2013 - 11:33 #4
ok
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2013 - 11:34 #5
Ok
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2013 - 11:35 #6
Det link kan ikke bruges, da siden går i hvidt uden tekst eller andet på siden.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2013 - 11:37 #7
Alle usb er taget ud. Men ingen har givet mig en løsning på mit problem med at der er sort skærm og den viser mangler NTLDR og hvordan man geninstallerer Windows xp.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 11:40 #8
Åbner fint i Firefox.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 11:42 #9
#7 Hvorfor geninstallere hvis en reparation kan klare dit problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 11:47 #10
Virker også i IE8 i øvrigt
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 12:00 #11
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2013 - 12:00 #12
Skærmen er sort med hvid tekst og til sidst står der mangler NTLDR.

Hvordan kommer jeg væk fra den sorte skærm og evt. kun reparerer windosw xp

Åbner fint i firefox ???????

Fortæl nu hvad jeg skal gøre, de ting som er skrevet hjælper mig jo ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 12:09 #13
Sakset fra linket i #11 kunne du prøve følgende (er på engelsk)

Windows XP users

    Insert the Windows XP bootable CD into the computer.
    When prompted to press any key to boot from the CD, press any key.
    Once in the Windows XP setup menu press the "R" key to repair Windows.
    Log into your Windows installation by pressing the "1" key and pressing enter.
    You will then be prompted for your administrator password, enter that password.
    Copy the below two files to the root directory of the primary hard drive. In the below example we are copying these files from the CD-ROM drive letter, which in this case is "e." This letter may be different on your computer.

    copy e:\i386\ntldr c:\
    copy e:\i386\ntdetect.com c:\
    Once both of these files have been successfully copied, remove the CD from the computer and reboot.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 12:10 #14
Når du har cd indsat, får du så ikke mulighed for at starte på cd?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 12:32 #15
Geninstaller XP video:
http://www.youtube.com/watch?v=n0cop_am1WM

Ca 1.45 inde i video kommer der en boks frem, hvor man hvis man vil installere Xp skal trykke enter.
Men der burde også i dit tilfælde være en mulighed der hedder reparation, hvor man trykker R.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2013 - 12:40 #16
Nej, desværre
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 12:47 #17
Så skal du ind i bios og ændre, så dvd drevet bliver 1 boot.
KAn du i første skærmbillede se hvilken taste du skal bruge for at komme derind?
Det er mange gange "del" "F1" som får bios frem.
Man trykker på denne taste til bios skærm fremkommer.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2013 - 12:51 #18
Inde i bios skal du sikkert ind i cmos settings, og her kan dit billede se sådan ud (ser forskelligt ud alt efter hvilken bios det er):
http://www.itprostuff.com/images/boot-order1.gif
hvor man så vælger at dvd drev skal være 1 boot og harddisken som nr 2