Avatar billede escape4ever Novice
04. juni 2013 - 08:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

domain user får temp profil

hey derude

arbejder i it-afdelingen på en skole, jeg har fået den opgave at sætte nogle computere op og smide dem i domænet, men når jeg logger ind med en alm account får jeg en TEMP profil indtil jeg går ned og sletter registreringskey, og logger ind igen, har prøvet med flere alm bruger og det er samme problem med alle sammen.

Domain admin får godtnok en rigtig profil.

jeg har sat domain users i lokal user Group og admin self i administrator Group.

alle computerne køre Win 7.

kan i hjælpe?

/escape4ever
Avatar billede nyhuus Nybegynder
04. juni 2013 - 22:44 #1
Sker dette på alle computere?
- i tilfæjet at svaret er ja, er de så kørt op via samme image?

Jeg tænker om der kan være noget galt med default profilen, hvis det sker med alle brugere du logger ind med på en pc.
Avatar billede escape4ever Novice
04. juni 2013 - 22:59 #2
ja det sker på alle computerene jeg køre fra det image
så det er på masteren der er noget galt

ja det kan godt være det er min default der har problemet har jo godtnok været ved manuelt at slette mapper i c:/users det fik jeg så også godtnok af vide man ikke skulle men har også slettet regkey der høre til men tænker lidt om det kan være på grund af det
Avatar billede nyhuus Nybegynder
05. juni 2013 - 10:13 #3
I og med at problemet er på alle dine maskiner fra det image, så er jeg næsten 99.9% sikker på at det er problemet.

Du kan jo prøve at køre en ren maskine op fra en windows cd/usb og se om du har samme problem der, eller om det bare virker.

Hvis det funker, skal du nok overveje at lave nyt master image :)
Avatar billede escape4ever Novice
06. juni 2013 - 08:18 #4
det virker med at køre fra en cd,
tror det er fordi jeg har haft den inde og ude i domænet flere gange, og så samtidig har pillet ved nogle ting og klonet, for ligepludselig forsvandt administrationsfilerne også for mig.

tror desværre ikke der er noget at gøre det er en Ommer for mig.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
06. juni 2013 - 08:21 #5
Den konklusion tror jeg du har helt ret i ;)
Avatar billede escape4ever Novice
06. juni 2013 - 15:44 #6
super så er enige :)
så må vi nok hellere lukke efter os
smider du et svar eller hvordan med det?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
06. juni 2013 - 21:29 #7
Yeps, du skulle kunne markere dette her svar og acceptere :)