Avatar billede CiSCii Nybegynder
24. maj 2013 - 20:37 Der er 21 kommentarer

Hvorfor virker min uploadhastighed ikke som den skal?

Hey Eksperten!

For kort tid siden, besluttede jeg mig for at starte med streame nogle af de spil jeg spiller, da jeg finder det meget underholdende at se andre, så hvorfor ikke prøve det for mig selv?
Efter at have prøvet det ud, fandt jeg ud af det var meget "laggy", hvilket er virkelig underligt, når min internetforbindelse formodes at være 40/40 eller 30/30. Når jeg derefter gik til Internet hastighedstesteren fra min udbyder, viste den 35/5, og jeg var ligesom .. Hvad fanden? Jeg skulle have mindst 25 mere i upload, ikke?
Så jeg prøvede at tjekke, om det var det samme som min bærbar, og overraskende nok, havde min  bærbar  ikke noget problem med at køre på 30/20+ på samme netværk. Både med / uden kabel.
- Så hvordan kan det være at min stationær ikke engang nåede 20+, når min bærbar kunne? (Jeg bruger kabel fra min router til min stationær, som jeg også forsøgte på min bærbar. )

En anden ting: Min router er nedenunder, så jeg måtte trække et kabel uden for mit hus vindue, hvilket ikke var langt nok, så jeg udvidede den med et andet kabel med en kabel extender (link nedenfor). Jeg finder det svært at tro, at den ville sluge 15 upload hastighed, når min download hastighed er den samme som min bærbar..?.
http://www.konsolshoppen.dk/image/cache/data/PC/R/RJ45% 20Network% 20Cable% 20Extender-500x500.jpg

Håber i har nogle løsninger, jeg kan prøve af!
Tak på forhånd! =)
Avatar billede Blueeyez Mester
24. maj 2013 - 21:17 #1
Nok blot mig der ikke læser ordentligt, testede du bærbar over det samme kabel som stationær normal bruger? Hvis ikke så prøv..
Avatar billede CiSCii Nybegynder
24. maj 2013 - 22:55 #2
Har lige prøvet at teste bærbar med samme kabel, og det køre åbenbart fint her på bærbar også, så det er i hvert fald ikke kablet. Er det så driver, den er galt med?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. maj 2013 - 05:05 #3
Det kunne tænkes driver opdateringer af dit system kunne gavne..

Har du gang i flere ting mens du tester upload?
Avatar billede CiSCii Nybegynder
25. maj 2013 - 11:22 #4
Tror min PC er up-to-date, men måske der er noget jeg har overse =)

Testede det med alt lukket, og kun med firefox åbent, hvor jeg kørte testen ;-)
Avatar billede CiSCii Nybegynder
25. maj 2013 - 11:22 #5
Tror min PC er up-to-date, men måske der er noget jeg har overse =)

Testede det med alt lukket, og kun med firefox åbent, hvor jeg kørte testen ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
26. maj 2013 - 02:27 #6
Hvilket sikkerhedssoftware benytter du? Inkl foreslog?
Avatar billede CiSCii Nybegynder
26. maj 2013 - 03:19 #7
AVG & AD-aware. Bruger jeg også på min bærbar og resten af PC'erne, som der ingen problemer er på.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. maj 2013 - 12:07 #8
Hmm lyder altså mærkeligt.. Du tager blot lan kabel fra stationær over i bærbar ik os? Du ændrer ikke port på router eller andet?
Avatar billede CiSCii Nybegynder
27. maj 2013 - 13:15 #9
Ja. Har taget LAN kablet direkte ud af min stationær, og sat i min bærbar med den fulde hastighed i både download og upload. Kun min stationær, der vælger ikke at opfange den fulde uploadhastighed, mens den uden problemer tager godt imod download hastigheden.. Mega underligt :S
Tænker måske det kunne være noget med nætværkskortet, men ville det så ikke også være gået ud over min downloadhastighed..? >.<
Avatar billede Blueeyez Mester
27. maj 2013 - 21:25 #10
Har mistanke om det kunne være netop dit netkort, men min viden siger mig det kunne være noget der konflikter software relateret.. Det kunne os være hardware, men er ikke glad for at opfordre dig til at skulle købe nyt hardware..

Har du mulighed for at sætte en anden harddisk i din pc og installere windows om på den og derved ikke skulle bruge penge? Eller miste data?
Avatar billede CiSCii Nybegynder
29. maj 2013 - 10:52 #11
Der har faktisk været et harddisk problem ca. 1 måned før jeg tjekkede, hvor min PC ikke gad starte ordentligt og en lille rød lampe lyste. Da jeg så åbnede den, og prøvede at sætte den ordentligt på plads, kunne den starte op igen. Der var dog et problem. Mit windows 7 var pludselig blevet uægte, og mine søge programmer virkede ikke, såsom google/youtube osv. Kan det være Harddisken den er galt med? Har ikke kigget dengang, om det er kommet efter det.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2013 - 13:22 #12
Det kunne måske være, derfor jeg tænker at hvis du kan så sæt en anden hdd til og installer windows og se om det gør nogen forskel.. Blot for at tjekke om det gavner før vi formaterer dit system..
Avatar billede CiSCii Nybegynder
29. maj 2013 - 13:53 #13
Formaterede den efter det skete, og geninstallerede win7,da jeg ikke ville køre med uægte Windows. Så enten er det sket efter, eller da problemet opstod. Har desværre heller ikke en ekstra HDD :-/
Det skal lige siges, at den er købt fra topdata sidste sommer. Og der følger 2 års garanti med alle deres produkter. Så hvis jeg vidste hvor problemet var, kunne jeg måske få det erstattet.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2013 - 14:12 #14
Hvad med drivere? Har du brugt dem derxevt fulgte med på pc eller hentet fra producentens side eller ladet windows update ordne den del?
Avatar billede CiSCii Nybegynder
29. maj 2013 - 14:28 #15
Primært brugt CD, der fulgte med. Kun grafikdriver taget direkte fra nvidia hjemmeside.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2013 - 14:41 #16
Prøv fra producenten af dit bundkorts side.. Tror dog en formatering og installation af nyeste drivere er bedst, men op til dig. Det kan os være en bios opgradering er på sin plads, kan os hentes fra bundkort producentens side..

Hvis det ikke løser det frygter jeg det er hardware relateret, men igen det er blot et bud..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. maj 2013 - 15:08 #17
BIOS upgrade tror jeg ikke rigtig på som løsning, ellers er jeg enig med Blueeyez. :-)

Jeg hælder til netkort/HDD, evt drivere i forbindelse med de to.

Hvis din HDD er meget fyldt og fragmenteret kan det være årsag (langskud), det er dog mest sandsynligt når en 100/100 måles og mangler upload.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2013 - 16:42 #18
Opfordrer os blot til bios opdatering når man nu skal hente driverne til bundkortet :-)
Avatar billede CiSCii Nybegynder
29. maj 2013 - 17:42 #19
Har ikke så meget styr på, hvordan man opdatere bios - Det vel ikke ligesom at instalere en normal driver? :p
- Men kan da prøve at formatere den igen, og så bruge drivers fra asus website (Har http://ca.asus.com/en/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_LX/)
Avatar billede Blueeyez Mester
29. maj 2013 - 18:42 #20
Bios burde næsten være som en driver og opdateres direkte i windows efter bios opgradering bør du lave formateringen.
Avatar billede CiSCii Nybegynder
01. juni 2013 - 12:28 #21
Hey.
Har endelig fundet løsningen på problemet, efter meget besvær. Det visser sig at være et program, der heddet "iControl", som bliver installeret sammen med AI Suite II. Efter at have un-checked det, og fjernet fra min proces, kørte mit internet uden problemer igen.

- Tak for hjælpen tho! ;-)