Avatar billede NielsErikP Mester
20. maj 2013 - 23:51 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

HiJackThis analyse...

Hej..

Er der en haj her på Eksperten, der kan hjælpe med at se om der skulle være noget der ikke er som det skal være på min computer, har taget en HiJackThis  :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

FIREFOX: 12.0 (en-US)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\ccSvcHst.exe
C:\Program Files (x86)\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\hp\support\hpsysdrv.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
C:\Program Files (x86)\Epson Software\Event Manager\EEventManager.exe
C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\KBD\kbd.exe
C:\Users\starman\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=sv_se&c=91&bd=Pavilion&pf=cndt
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=sv_se&c=91&bd=Pavilion&pf=cndt
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=sv_se&c=91&bd=Pavilion&pf=cndt
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Norton Identity Protection - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Norton Vulnerability Protection - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\IPS\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\coIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\KBD\KbdStub.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] c:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD64.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "c:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "c:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDIRShortCut] "c:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "c:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "c:\Program Files (x86)\CyberLink\CyberLink DVD Suite Deluxe\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "c:\Program Files (x86)\CyberLink\CyberLink DVD Suite Deluxe" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [TSMAgent] "c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer for HP TouchSmart] "c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DVDAgent] "c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EEventManager] C:\PROGRA~2\EPSONS~1\EVENTM~1\EEventManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UnlockerAssistant] "C:\Program Files (x86)\Unlocker\UnlockerAssistant.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunes] C:\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON SX510W Series] C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\E_IATIFIE.EXE /FU "C:\Windows\TEMP\E_S563A.tmp" /EF "HKCU"
O4 - HKCU\..\Run: [MobileDocuments] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ubd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files (x86)\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_7461B1589E8B4FB7.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: AMD FUEL Service - Advanced Micro Devices, Inc. - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Fuel\Fuel.Service.exe
O23 - Service: Apache2.2 - Apache Software Foundation - c:\xampp\apache\bin\httpd.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: FileZilla Server FTP server (FileZilla Server) - FileZilla Project - c:\xampp\FileZillaFTP\FileZillaServer.exe
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: HP Easy Backup Button Service (HPBtnSrv) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Easy Backup\HPBtnSrv.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: mysql - Unknown owner - c:\xampp\mysql\bin\mysqld.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Norton Internet Security (NIS) - Symantec Corporation - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\ccSvcHst.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 12857 bytes

PÅ forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2013 - 08:39 #1
Hvad oplever du?
At du ikke kommer til den side på nettet som du regner med?

Prøv en tur med AdwCleaner:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede NielsErikP Mester
21. maj 2013 - 21:37 #2
Hej..

Nu er proceduren med bare at trykke slet uden først at vide, hvad man sætter et program til at slette.. ikke lige min stil.

Men da du er en bruger jeg har mødt før fulgte jeg dit råd.

Her er loggen :

# AdwCleaner v2.301 - Logfil lavet d. 21/05/2013 kl. 21:18:58
# Opdateret d. 16/05/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows (TM) Vista Home Premium Service Pack 2 (64 bits)
# Bruger : starman - STARMAN-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\starman\Desktop\adwcleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Filer Slettet : C:\Users\starman\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\eBay.lnk
Slettet på genstart : C:\Program Files (x86)\Common Files\DVDVideoSoft\TB
Slettet på genstart : C:\Users\starman\AppData\Local\PackageAware

***** [Registeret] *****

Nøgle Slettet : HKCU\Software\Conduit
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AFBCB7E0-F91A-4951-9F31-58FEE57A25C4}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\S
Nøgle Slettet : HKLM\Software\Conduit

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16483

[OK] Registeret er rent.

-\\ Mozilla Firefox v12.0 (en-US)

Filer : C:\Users\starman\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\bisbfw8q.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

-\\ Google Chrome v26.0.1410.64

Filer : C:\Users\starman\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

-\\ Opera v11.64.1403.0

Filer : C:\Users\starman\AppData\Roaming\Opera\Opera\operaprefs.ini

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[S1].txt - [1418 octets] - [21/05/2013 21:18:58]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S1].txt - [1478 octets] ##########

Mht. til dit spørgsmål om hvad jeg oplever.. Er det lidt underlige ting som frysninger, visninger af forrige sider på nettet osv... Det lykkes mig under en frysning at lukke browseren, jeg kunne se der under den poppede et sort vindue op og forsvandt igen. Uden nogen form for visning af, hvilket program det skulle være... sådanne generelle underlige/mærkelige ting jeg oplever.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2013 - 16:01 #3
Begrænset med snavs fra din browser.

kiggede lige din log gennem med en log viser, og den viser ikke noget særlig farligt. Men jeg bed dog mærke i denne:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

Prøv lige at køre en ny Hijackthis og lad os se om den er væk efter at AdwCleaner har været der.

Du har også noget redirect i din browser til HP side kan jeg se i loggen.
Det er disse her:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/ (...)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/ (...)
Og det ser vel ikke rigtigt ud skulle jeg mene.
Du har vel Bing som din normale start side?
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2013 - 17:04 #4
Hej...

Hvad er dette for en logviser du kører???

Ser intet til noget redirect til Hewlett Packard(HP) side..

Men en af disse underlige redirects jeg oplever og det er hvergang.. Er når jeg tager mit link til FaceBook.. Så skriver den redirecting... I browseren.. og så fryser hele pc en 30 sekunders tid.. Inden jeg bliver sendt til FB siden.

Har taget en ny HiJackThis log :

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

FIREFOX: 12.0 (en-US)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files (x86)\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\hp\support\hpsysdrv.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe
C:\Program Files (x86)\Epson Software\Event Manager\EEventManager.exe
C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
C:\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\ccSvcHst.exe
C:\Users\starman\Desktop\HijackThis.exe
C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\KBD\kbd.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=sv_se&c=91&bd=Pavilion&pf=cndt
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=sv_se&c=91&bd=Pavilion&pf=cndt
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=sv_se&c=91&bd=Pavilion&pf=cndt
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Norton Identity Protection - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Norton Vulnerability Protection - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\IPS\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\coIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\KBD\KbdStub.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] c:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD64.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "c:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "c:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDIRShortCut] "c:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "c:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "c:\Program Files (x86)\CyberLink\CyberLink DVD Suite Deluxe\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "c:\Program Files (x86)\CyberLink\CyberLink DVD Suite Deluxe" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [TSMAgent] "c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\TSMAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer for HP TouchSmart] "c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\TouchSmart\Media\Kernel\CLML\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DVDAgent] "c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\Media\DVD\DVDAgent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EEventManager] C:\PROGRA~2\EPSONS~1\EVENTM~1\EEventManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UnlockerAssistant] "C:\Program Files (x86)\Unlocker\UnlockerAssistant.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files (x86)\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunes] C:\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files (x86)\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON SX510W Series] C:\Windows\system32\spool\DRIVERS\x64\3\E_IATIFIE.EXE /FU "C:\Windows\TEMP\E_S563A.tmp" /EF "HKCU"
O4 - HKCU\..\Run: [MobileDocuments] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ubd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files (x86)\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki ... - res://C:\Program Files (x86)\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_7461B1589E8B4FB7.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~2\MICROS~2\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: AMD FUEL Service - Advanced Micro Devices, Inc. - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Fuel\Fuel.Service.exe
O23 - Service: Apache2.2 - Apache Software Foundation - c:\xampp\apache\bin\httpd.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: FileZilla Server FTP server (FileZilla Server) - FileZilla Project - c:\xampp\FileZillaFTP\FileZillaServer.exe
O23 - Service: GameConsoleService - WildTangent, Inc. - C:\Program Files (x86)\HP Games\My HP Game Console\GameConsoleService.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files (x86)\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: HP Easy Backup Button Service (HPBtnSrv) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Easy Backup\HPBtnSrv.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c:\Program Files (x86)\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files (x86)\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: mysql - Unknown owner - c:\xampp\mysql\bin\mysqld.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Norton Internet Security (NIS) - Symantec Corporation - C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.3.1.22\ccSvcHst.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 12857 bytes

Og NEJ jeg har intet bing.. Starter op på Googles søgemaskine.
22. maj 2013 - 21:38 #5
Avatar billede NielsErikP Mester
22. maj 2013 - 22:19 #6
Hej...

@karise_larry: Nej.. Det har ikke noget med dette at gøre. Eneste tilføjelse program.. Som jeg ikke lige kan spoote brugen af er SHOCKWAVE FLASH PLAYER.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. maj 2013 - 21:34 #7
Kopierer man loggen ind her: http://hijackthis.de/ og trykker analyser kan man få en rettesnor på loggen. Skal lige bemærke det kun er en rettesnor.
Med hensyn til redirect så trode jeg måske du kunne have bøvl med disse:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://ie.redirect.hp.com/ (...)
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ie.redirect.hp.com/ (...)
Men der sikkert noget du kan undvære, og Karise er mere ekspert på Hijack end jeg er, så hvis han lige kigger den efter ville det være fint
Avatar billede NielsErikP Mester
24. maj 2013 - 23:19 #8
Hej..

Okay tak.
Jamen det kan fint være disse der skaber noget.. Nu er det en hp computer jeg har. Så det er nok noget pre- installeret disse to (R1/R0). Det der undrer mig lidt er ADWcleaner's fremgangs måde.. At man ikke selv kan se hvad den vil slette, men at man bare skal trykke slet.

Karise_Larry... Kan du lokkes til at se HiJackThis loggen igennem??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2013 - 07:46 #9
Du kan sagtens få lov til at se det den vil slette før du gør det.
Så vælger du bare at trykke på "søg". Men ved denne mulighed så mener jeg du skal køre den igen med "slet" for at fjerne.
Jeg er enig i det er en lidt mærkelig fremgangsmåde.
En smartere måde havde været at gøre det på den måde Malwarebytes gør, da den viser resultater, som man kan vælge at fjerne.
Men nok om det. Jeg synes trods alt det er et godt værktøj. Og jeg kan da også se at andre er begyndt at henvise til den :-)
Jeg kommer kun på i eftermiddag en gang igen, og hvis ikke Karise har kommet med et bud på hvad der kan fjernes, vil jeg da gerne komme med et bud på det. Jeg har dog ikke sat mig ind (og prøvet) at fjerne ting med den, og derfor beder jeg Karse om en hånd her.
Avatar billede NielsErikP Mester
25. maj 2013 - 23:41 #10
Hej...

Ja.. og så kom jeg lidt sent på her idag. Tak for forklaringen med AdwCleaner.

Ja.. Det ser ikke ud til der er hul igennem til Karise_Larry mere. Vil jo gerne have fundet grunden til de probs jeg har.. Derfor jeg sendte en HiJackThis log herind med en forespørgsel om der var en med forstand på det der kunne se noget snavs i den.
Det der skal fjernes skal jo være sikkert, så man ikke fjerner noget der senere skaber probs på computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2013 - 23:53 #11
Bruger du CCleaner jævnligt, og har du browseren sat til at slette data når den lukkes?
Avatar billede NielsErikP Mester
26. maj 2013 - 00:15 #12
Hej..

Ja.. jeg kører CCleaner jævnligt. Og tager også Instillinger-->Sikkerhed--> Slet Browser Data.. Rimeligt tit.
26. maj 2013 - 07:30 #13
Undskyld 'forsinkelsen'  ;-)
Nu er hiJackThis kun en vejledende ... sååå...

Generelt - Bruger du
* Google Toolbar
* Norton Toolbar

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable følgende elementer:
* [UpdateP2GoShortCut]
* [UpdatePDIRShortCut]
* [UpdatePSTShortCut]
* [HP Software Update]  ?
* [Adobe ARM]
* [AppleSyncNotifier]
* [iTunes]  Hvor ligger den i den sti ???
* [APSDaemon]
* [QuickTime Task]
* [iTunesHelper]
* [Sidebar]  Eller elsker du denne resoursekrævende SIDEBAR ?
* [swg]
* [MobileDocuments]  ?
* [WMPNSCFG]
* WinZip Quick Pick.lnk
* Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice)

Afinstall:
* Apple Mobile Device
* Bonjour tjeneste (Bonjour Service)
* GameConsoleService - WildTangent
* Tjenesten Google Update (gupdate)
* Google Update Tjeneste (gupdatem)
* Google Software Updater (gusvc)
* iPod-tjeneste (iPod Service)
Avatar billede NielsErikP Mester
26. maj 2013 - 22:35 #14
Hej..

Ja.. Det samme må jeg så sige Karise.. undskyld forsinkelsen :-)

Ja.. generelt bruger jeg disse to toolbars.

Dine spørgsmål/spørgsmål tegn :

[Hp software update] -- DEt er jo en HP computer jeg har.
forstår ikke lige dit spørgsmål , hvor ligger den i den sti. [itunes]-- Jeg har iphone og har brug for itunes. men den virker måske stadig, hvis jeg disabler her??
Ved ikke, hvad denne ressourcekrævende sidebar er for en størrelse, så kan ikke svare på dit spørgsmål.

Du siger afinstall :
Apple Mobile Device-- Er det smarty, når man skal have sin iphone opdateret på computeren..??
Avatar billede NielsErikP Mester
05. juni 2013 - 23:17 #15
Hej...

Nu er computeren helt fucked up.. kører kun fejlsikret tilstand nu :-(

Men tak for jeres tid Karise_Larry og 220661.. smid venligst svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2013 - 12:44 #16
ping til deling med karise larry
06. juni 2013 - 22:02 #17
Ping ...  :-(
Avatar billede NielsErikP Mester
06. juni 2013 - 22:26 #18
Hej...

Tak for hjælpen...Men hvorfor er du sur,Larry ??  ;-)

Lidt anden problemstilling.. men endte over i noget af det samme i dette spørgsmål her
07. juni 2013 - 08:28 #19
(Tryk fejl  :-)
Avatar billede NielsErikP Mester
07. juni 2013 - 10:55 #20
Hej...

Dejligt at se dig glad igen, Larry ... he.he..