Avatar billede Tvilling2010 Novice
16. april 2013 - 07:11 Der er 10 kommentarer

Hjælp til at finde Windows 7 driver?

Hejsa.

Jeg har købt en HP DV6-7254 med Windows 8. Og jeg vil hellere bruge Win7, så jeg skal have findet alle driverne da HP kun laver driver til win8

Så.....
Hvordan finder jeg ud af hvilke USB-controler der er i bærbaren?
Og kan I evt. hjælpe mig med at finde en driver der virker??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. april 2013 - 07:56 #1
Blot så du ikke får de samme svar en gang til, hjælpere bør lige kigge her...
http://www.eksperten.dk/spm/979611
Avatar billede Tvilling2010 Novice
16. april 2013 - 08:37 #2
Takker :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. april 2013 - 09:34 #3
Hej.

  Well, der er jo adskillige hardware-leverandører, der har udmeldt at de netop ikke vil bruge resourcer på at understøtte andet end Win8 i deres nye produkter.
  Det kunne jo godt tyde på at du er løbet ind i sådan et eksemplar. Hvis det er tilfældet, er det jo nok heller ikke sandsynligt, at de nogensinde kommer - hvem vil udvikle til noget, der i forvejen er meldt ud at der ingen understøttelse er af?

Ikke sagt for at være sortseer, blot en konstatering...
16. april 2013 - 15:02 #4
Prøv denne:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?cc=us&lc=en&dlc=en&tmp_geoLoc=true&softwareitem=ob-104446-1

Så vidt jeg kan finde ud af bruger din maskine et Intelchipset der hedder HM77 Express, og ovenstående link er til det chipset.
16. april 2013 - 15:03 #5
ps. hvis det var mig, ville jeg beholde Windows 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2013 - 17:43 #6
Ja det ville jeg nok også, men for at få det til at ligne Win 7 hvade jeg hentet Classic Shell, så man får start knappen tilbage.
Du kan også risikere at din pc bliver sløvere hvis du downgrader til Win 7.
Avatar billede Tvilling2010 Novice
17. april 2013 - 07:26 #7
Jeg har selv fundet det meste. nu mangler jeg kun en ukendt enhed så jeg nok aldrig finder og som også er lige meget.

For nu kører den som en drøm :)

Og jeg synes folks personlige meninger om Win7/Win8 er fuldstændig irrelevant......
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2013 - 15:49 #8
Godt du fik den til at virke :-)
Håber ikke det sidste du mangler er et problem for dig.
Får du en besked under opstart om denne hardware kan du måske deaktivere den, så du slipper for denne besked.
Personligt kan jeg også selv meget bedre lide Windows 7 end Windows 8.
Avatar billede Tvilling2010 Novice
17. april 2013 - 16:43 #9
Denne her virkede på USB-controleren:
http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp56001-56500/sp5616​4.exe

Jeg mener ikke den brokker sig under opstart. Men jeg mangler også at prøve et par af HP's win8 driver, det kan jo være at en af dem virker :)

Dem der vil have point sender lige et svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2013 - 17:35 #10
Du har jo selv løst problemet, så for min skyld kan du bare selv lægge svar og lukke igen.