Avatar billede Mcjohnny1 Nybegynder
04. april 2013 - 08:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere værdier i samme celle

Hej kloge hoveder

Jeg er ved at oprette en dataark over en samling medarbejdere på en skole.

Ideen er at jeg senere vil bruge arket til at trække data ud via en pivot. Kategorierne kunne være: Navn, initialer, tlf, og fag,ovs.

Mit problem er at jeg gerne vil have enkelte celler til at kunne indeholde flere værdier. Altså eksempelvis under fag, at kunne skrive både engelsk og dansk. Jeg har prøvet med linieskift (alt-enter) men det virker ikke.

Kan dette overhovedet lade sig gøre eller skal jeg finde en anden løsning?

På forhnd tak
04. april 2013 - 09:03 #1
Jeg ville lave en linje pr. fag og lade pivottabellen samle informationerne. Det andet bliver noget rod.
Avatar billede Mcjohnny1 Nybegynder
04. april 2013 - 09:50 #2
Med en linie pr. fag. Mener du så sådan:

navn      initialer  tlf  dansk  tysk  engelsk
Hans Ib  HI          123  dansk  tysk  engelsk

eller hvordan??

Beklager hvis jeg skal have det skåret ud i pap :-)
04. april 2013 - 09:57 #3
Jeg ville gøre sådan her

Navn Initialer Fag
Hans HI        Dansk
Hans HI        Tysk
Hans HI        Engelsk
Avatar billede Mcjohnny1 Nybegynder
04. april 2013 - 09:59 #4
Tak for det
04. april 2013 - 10:03 #5
Så lidt.

Du skal være opmærksom på, at det ikke er godt stil at lægge svar på sit eget spørgsmål og på den måde tage sine points tilbage.

Jeg er ikke for de points, men det er der andre der er.