Avatar billede NTGP Nybegynder
06. december 2012 - 14:57 Der er 2 kommentarer

Match celler I excel

Hej med jer,

Jeg har lavet et excel ark der får data fra 2 forskellige steder.

Del#1 viser data på hvornår en medarbejder skulle møde efter dette format:
Navn/LønID/Vagtstart

Del#2 viser data på hvordan en medarbejder reelt er mødt efter dette format:
LønID/Aktuel vagtstart

Jeg ville jo rigtig gerne hvis mit excel ark kunne match og sortere rækkerne så det står på denne måde:

Navn/LønID/Vagtstart/tomt felt/LønID/Aktuel vagtstart

Er der en mulighed for det?
Avatar billede kim1a Ekspert
06. december 2012 - 15:35 #1
Jeg går ud fra du har en dato indblandet - enten i vagtstart eller også som selvstændig?

jeg ville nok forsøge noget med at trække LønID ud i separat celle og derefter bruge opslag. Hvis der er datoer indblandet ville jeg lave en kombination af LønID og dato, så opslagsfeltet bliver unikt.

Funktioner som Find("/") og len (nb de engelske versioner) ville være mit udgangspunkt for at skære lønID ud separat.
Avatar billede prhan Juniormester
18. december 2012 - 12:53 #2
Det nemmeste vil være at trække arkene ind i Access og joine på LønID. Derefter kan du så få vist:

Navn/LønID/Vagtstart/Aktuel vagtstart

Denne forespørgsel kan så nemt vises i Excel via en dataforbindelse til Access