Avatar billede NTGP Nybegynder
06. december 2012 - 14:57 Der er 2 kommentarer

Match celler I excel

Hej med jer,

Jeg har lavet et excel ark der får data fra 2 forskellige steder.

Del#1 viser data på hvornår en medarbejder skulle møde efter dette format:
Navn/LønID/Vagtstart

Del#2 viser data på hvordan en medarbejder reelt er mødt efter dette format:
LønID/Aktuel vagtstart

Jeg ville jo rigtig gerne hvis mit excel ark kunne match og sortere rækkerne så det står på denne måde:

Navn/LønID/Vagtstart/tomt felt/LønID/Aktuel vagtstart

Er der en mulighed for det?
Avatar billede kim1a Ekspert
06. december 2012 - 15:35 #1
Jeg går ud fra du har en dato indblandet - enten i vagtstart eller også som selvstændig?

jeg ville nok forsøge noget med at trække LønID ud i separat celle og derefter bruge opslag. Hvis der er datoer indblandet ville jeg lave en kombination af LønID og dato, så opslagsfeltet bliver unikt.

Funktioner som Find("/") og len (nb de engelske versioner) ville være mit udgangspunkt for at skære lønID ud separat.
Avatar billede prhan Juniormester
18. december 2012 - 12:53 #2
Det nemmeste vil være at trække arkene ind i Access og joine på LønID. Derefter kan du så få vist:

Navn/LønID/Vagtstart/Aktuel vagtstart

Denne forespørgsel kan så nemt vises i Excel via en dataforbindelse til Access
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester