Avatar billede Dip1992 Nybegynder
14. november 2012 - 16:40 Der er 6 kommentarer

TV flimre når PC tilsluttes

Jeg har lige fået ny PC, hvor der er en HDMI udgang. Når jeg vil tilslutte PC'en til mit Samsung TV, så flimre det bare eller også er billedet meget dårligt(Farverne er mærkelige og billedet uskarpt).

Nogen der ved hvorfor og evt. har en løsning?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2012 - 17:19 #1
Umiddelbart lyder det som støj. Men støj på et digitalt signal burde enten få det til at pixelere kraftigt, eller helt blive væk.

Har du et andet HDMI kabel, så prøv det - jf. følgende, sakset fra http://www.av-connection.dk/?CPage=Tech_HDMI&ML=846

"Alle HDMI kabler kan i princippet bruges til alle opløsninger uanset deres certificering/godkendelse, men ikke alle HDMI kabler er fremstillet i en kvalitet, der gør at de kan bære signalet uden at der kommer støj på billedet. Fejl ses i øvrigt oftest ses som prikker i billedet eller blot sort skærm og gør at signalet er ubrugeligt i praksis."

Når det så er forsøgt uden held, ville jeg kigge på om der er støj ved elinstallationen - er TV og det andet apparat sluttet til samme strømgruppe, så prøv at vende et af stikkene 180 grader...
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
14. november 2012 - 17:47 #2
Har prøvet et andet HDMI kaebl og det du skriver.
Billedet ser sådan her ud:
http://imageshack.us/photo/my-images/854/dsc01137dx.jpg/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2012 - 19:47 #3
Det ligner altså støj - men jeg har aldrig oplevet det på et digitalt TV, så jeg taler sikkert mod bedre vidende.

Jeg ville fejlsøge på udstyr på samme strømgruppe, som enhederne er sluttet til - et eller andet udstyr må udsende støjen - enten indirekte ved at stå tæt på TV´et, eller indirekte ved at sende støj ud på strømgruppen via strømtilslutningen.

Har du flere strømgrupper i huset, er det letteste at trække et forlængerkabel fra en anden strømgruppe, og prøve at sætte udstyret hertil.
Avatar billede montago Praktikant
14. november 2012 - 20:48 #4
hvis du kan køre 720p uden det flimre, er det fordi HDMI kablet er for dårligt.

der skal desvære bare et billigt HDMI kabel til, før man får problemer med flimmer i 1080p
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
15. november 2012 - 15:03 #5
Montago: Kan man selv skifte mellem 720p og 1080p et sted?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 01:12 #6
det kan også tænker at noget inde i din computer laver en hulens masse støj som smitter af.