Avatar billede hp8900 Nybegynder
22. september 2012 - 14:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

opgradering af pc, CPU OG GFX hjæælp??

hey jeg har købt mig en stationær pc, skal lige siges jeg ikk har ret meget forstand på det her :) det er en fujitsu siemens scaleo p her er lidt specs jeg er kommet frem til :

PC:
      Operativ System                                  Windows 7 Ultimate Media Center Edition
      OS Service Pack                                  Service Pack 1
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC Navn                                          SCALEO-PC
      Bruger Navn                                      Scaleo

Motherboard:
      CPU Type                                          Unknown, 2200 MHz
      Motherboard Navn                                  Ukendt
      Motherboard Chipset                              ATI Radeon Xpress 200, AMD Hammer
      System Hukommelse                                2048 MB  (Registered DDR SDRAM)
      BIOS Type                                        Award (07/19/07)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        NVIDIA GeForce 6600
      3D Acclerator                                    nVIDIA GeForce 6600 PCI-E
      Skærm                                            Standard PnP-skærm [NoDB]  (710041176)

    Multimedie:
      Lydkort                                          Realtek Digital Output (Realtek

    Lager:
      IDE Kontroller                                    Standard AHCI 1.0 Serial ATA-controller
      IDE Kontroller                                    Standard Dual Channel PCI IDE-controller
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader    -1 USB Device
      Disk Drev                                        WDC WD1600BB-00FTA0 ATA Device  (149 GB, IDE)
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader    -2 USB Device
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader    -3 USB Device
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader    -4 USB Device
      Disk Drev                                        Generic 2.0 Reader    -0 USB Device
      Optisk Drev                                      PBDS DH-16A1P ATA Device
      SMART Harddisk Status                            OK

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        152524 MB (59154 MB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          HID-tastaturenhed
      Mus                                              Logitech HID-compliant MX510 Optical Mouse

    Netværk:
      Netværks Adapter                                  Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet  (192.168.1.4)

    Ydre Enheder:
      Printer                                          Canon Inkjet iP2500 series
      Printer                                          Fax
      Printer                                          Microsoft XPS Document Writer
      USB1 Kontroller                                  Standard OpenHCD USB-værtscontroller [NoDB]
      USB2 Kontroller                                  Standard Enhanced PCI to USB Host Controller [NoDB]
      USB Enhed                                        Logitech USB MX510 Optical Mouse
      USB Enhed                                        USB-inputenhed
      USB Enhed                                        USB-lagerenhed

--------[ DMI ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ BIOS ]

    BIOS Egenskaber:
      Producent                                        Phoenix Technologies, LTD
      Version                                          FUJITSU SIEMENS M2R-FVM 1201
      Udgivelses Dato                                  07/19/2007
      Størrelse                                        512 KB
      Boot Enhed                                        Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
      Muligheder                                        Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD, BBS
      Understøttede Standarder                          DMI, APM, ACPI, PnP
      Udvidelses Egenskaber                            ISA, PCI, AGP, USB

  [ System ]

    System Egenskaber:
      Producent                                        FUJITSU SIEMENS
      Produkt                                          M2R-FVM
      Version                                          1.XX
      Serie Nummer                                      YSDO117224
      Universelt Unikt ID                              11111111-11111111-11111111-11111111
      Vågn Op Type                                      Netafbryder

  [ Motherboard ]

    Motherboard Egenskaber:
      Producent                                        ASUSTeK Computer INC.
      Produkt                                          M2R-FVM
      Version                                          1.XX
      Serie Nummer                                      123456789000

  [ Chassis ]

    Chassis Beskrivelse:
      Producent                                        ASUS
      Version                                          Chassis Version
      Serie Nummer                                      YSDO117224
      Aktiv                                            123456789000
      Chassis Type                                      Desktop
      Boot-Up Tilstand                                  Sikker
      Strøm Forsynings Tilstand                        Sikker
      Thermisk Tilstand                                Sikker
      Sikkerheds Status                                Ingen

  [ Hukommelses Kontroller ]

    Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
      Fejl Detekterings Metode                          64-bit ECC
      Fejl Korrektion                                  Ingen
      Understøttet Hukommelses Interleave              1-Way
      Nuværende Hukommelses Interleave                  1-Way
      Understøttet Hukommelses Hastighed                70ns, 60ns
      Understøttede Hukommelses Typer                  SPM, EDO
      Understøttet Hukommelses Spænding                5V
      Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse            2048 MB
      Hukommelses Sokler                                4

  [ Processorer / AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        AMD
      Version                                          AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
      Ekstern Hastighed                                200 MHz
      Maksimum Hastighed                                3800 MHz
      Nuværende Hastighed                              2200 MHz
      Type                                              Central Processor
      Spænding                                          1.2 V
      Status                                            Tilkoblet
      Sokkel Udformning                                Socket AM2

  [ Processorer / AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        AMD
      Version                                          AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
      Ekstern Hastighed                                200 MHz
      Maksimum Hastighed                                3800 MHz
      Nuværende Hastighed                              2200 MHz
      Type                                              Central Processor
      Spænding                                          1.2 V
      Status                                            Tilkoblet
      Sokkel Udformning                                Socket AM2

Meget crap jeg ikk forstår mig så meget på, men er kommet frem til jeg ikk rigtig kan finde nogle quad core cpu`er der er am2 socket , og grafik kort har jeg ingen anelse om hvad der er godt, syntes bare ikk det her køre særligt godt, hva kan jeg lave af opgraderinger for en 1500-2000 kr i den her ?
Har givet 800 for den med skærm mus og tastatur til ved ikk om det er billigt , det lød hvertfald billigt :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2012 - 18:07 #1
Hej.

  Processoren synes jeg umiddelbart er ok, men grafikkortet kunne godt trænge til lidt vitaminer. Der er to ting i det: Først, hvor meget kan du hive ud af strømforsyningen (der sidder helt sikkert en label på den) og hvilke spil vil du gerne kunne trække?

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2012 - 18:34 #3
Hej igen.

  Ok, ja 350W er i underkanten til en "moderne" PC, så der skal nok noget kraftigere til. Men hvis budgettet skal holde, vil jeg (stadig) se bort fra CPU'en, kigge efter noget mere strøm og et kraftigere kort, måske noget ATI af næstnyeste generation; måske supplere med en ekstra GB RAM, hvis der er plads.

/Carsten
Avatar billede hp8900 Nybegynder
22. september 2012 - 18:36 #4
der er 3 pladser til ram endnu :) hvor mange w skal sådan en strømforsyning så ligge på ?
Avatar billede hp8900 Nybegynder
22. september 2012 - 18:48 #6
og så selvfølgelig lige 2gb ram oveni os
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2012 - 19:33 #7
Hej igen.

  Ser ok ud, men 4GB RAM og opad giver kun mening med 64bit OS, derfor jeg i første omgang forslog blot at tilføje en enkelt GB.

/Carsten
Avatar billede hp8900 Nybegynder
22. september 2012 - 19:54 #8
Okay mange tak for hjælpen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2012 - 19:56 #9
Selvtak og god vind med opgraderingen.
Avatar billede hp8900 Nybegynder
22. september 2012 - 21:03 #10
Forresten , kan jeg få alle AM2+ og AM3 i mit bundkort ?