Avatar billede dogtown Seniormester
17. september 2012 - 20:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

En computer mister internet tilgang når to andre computere startes...

Lidt om hvordan ting er installeret:
Jeg har en Yousee router som en Netgear WNR 2200 router er koblet til.
I den har jeg en computer som vi kan kalde "Hoved" ellers ud fra denne router har jeg en printer og en kabel til en router på loftet på grund af lang afstand.

I denne router er det to computere koblet til. og når disse startes op mister "Hoved" forbindelsen. Og det samme sker hvis de to computere ovenpå benytter wi-fi direkte til Netgear og ikke benytter  router på loftet.

Telefoner som benytter wi-fi påvirker ikke "Hoved".

Nogle tips!

HPN
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. september 2012 - 20:25 #1
Tjek om de får samme IP adresse.
Avatar billede dogtown Seniormester
17. september 2012 - 20:37 #2
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks:
Beskrivelse: Intel(R) 82562V-2 10/100 Network Connection
Fysisk adresse: 00-1A-A0-92-2C-22
DHCP er aktiveret: Ja
IPv4 IP-adresse: xxx.xxx.1.3          ---->Computer 1 ender på .1.4 (trådløst)
IPv4 Undernetmaske: xxx.xxx.255.0
Rettigheden opnået: 17. september 2012 18:47:29
Rettigheden udløber: 18. september 2012 18:47:28
IPv4 Standardgateway: xxx.xxx.1.1
IPv4 DHCP-server: xxx.xxx.1.1
IPv4 DNS-server: xxx.xxx.1.1
IPv4 WINS-server:
NetBIOS er aktiveret over Tcpip: Ja

Jeg får teste computer 2 på LAN i morgen da jr. sover (håber jeg :-) )
Avatar billede dogtown Seniormester
19. september 2012 - 13:09 #3
IPv4 IP-adresse er ikke ens!
Avatar billede dogtown Seniormester
01. november 2012 - 10:54 #4
tråd lukkes, ingen løsning