Avatar billede Dip1992 Nybegynder
13. september 2012 - 20:32 Der er 8 kommentarer

Computer starter op og logger på en ny bruger.

Jeg ændrede min arbejdsgruppe (Windows Vista) og genstartede computeren. Da den startede op igen logger den på en bruger som hedder "it 2010". Min gamle bruger hed "1j2ty3j". Det er ikke mit normale skrivebord og temaet (startmenu osv.) er Win98 look.
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
13. september 2012 - 21:02 #1
Har prøvet at genstarte og trykke F5 og vælge "start windows normalt". Den logger stadig direkte ind på den nye bruger.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2012 - 21:50 #2
går du ind i din brugerkonti står både din gamle konto og den forkerte i denne?
Er begge konti administrator konti så burde du kunne slette den.
Har du tjekket den efter for snavs?
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
13. september 2012 - 22:06 #3
Har fundet frem til at det sikkert skyldes at min computer er blevet fjernet fra det domæne som den var medlem af, da jeg skiftede arbejdsgruppe. Nogen der ved hvordan man genopretter forbindelse til et domæne i fejlsikret tilstand?

220661: Der er kun den gamle konto.
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
13. september 2012 - 22:07 #4
RETTELSE: DER ER KUN DEN NYE KONTO!
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
13. september 2012 - 22:42 #5
Det er en computer som jeg købte gennem den handelsskole jeg gik på for 1 år siden og det er deres domæne den var tilsluttet. Nu kan jeg ikke få den tilsluttet igen. Den skriver bare "En Active Directory-domænecontroller domæner xxx.xx kunne ikke kontaktes"
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
14. september 2012 - 13:20 #6
Du kan nok ikke få den på domænet igen.

For at du skal kunne det, så skal følgende være opfyldt.
- Computeren skal tilsluttes handelsskolens netværk.
- Active Directory'et skal stadigvæk køre.
- Din brugerprofil skal eksistere fra den gang (at oprette en ny vil ikke virke).
- Din profil skal være åben.
- Du skal bruge en bruger med rettighed til at tilmelde maskiner til domænet.

Du kan finde dine filer under c:\dokumenter og indstillinger\1j2ty3j
Du kan så enten vælge at køre videre med den nye profil og installere programmer igen eller du kan vælge at lave en ny profil og sætte den op.
Det bedste ville måske nok være en backup af dine filer og så en reinstallation af det hele.
Avatar billede Dip1992 Nybegynder
14. september 2012 - 21:09 #7
Tak WallyR73. Du får point.
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
27. september 2012 - 03:10 #8
Glad for at kunne hjælpe, men behold bare pointene. ;)