Avatar billede mukkel007 Nybegynder
06. august 2012 - 17:03 Der er 3 kommentarer

Guide til overvågning og fejlfinding af arbejdsnetværk

Haves -
100/100 fiber, router m/ firewall (Zyxel, ZyWall USG 50), 5 x pro switche, 50-60 kontorbrugere fordelt over trådløst og kablet netværk i kontorfælleskab - ingen hardcore internet brugere.

Ønskes -
En guide til hvordan man nemmest styrer et sådant netværk. Hvordan man fejlfinder og overvåger (hvem trækker al trafikken, hvor opstår der evt flaskehalse, mv). Gode råd til opsætning af router/switche så trafikken flyder som den skal. Andre gode råd

Problematikker -
Vi har tit MEGET nedsat hastighed ind i huset, altså en langsom internetforbindelse og er i tvivl om hvor problemet opstår - dårlig forbindelse, nogen der æder al båndbrede eller har vi en for lille/dårlig router?

Sig endelig til hvis jeg skal svare på yderligere

/Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 01:16 #1
windows server ???
Avatar billede mukkel007 Nybegynder
07. august 2012 - 19:01 #2
Hvis det er et spørgsmål om vi har en Windows server så er svaret nej - vi overvejer en lille NAS til fildeling og backup
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2012 - 19:50 #3
windows  home server ???