Avatar billede DrJohn1972 Nybegynder
27. juli 2012 - 10:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk falder ud

Hej.

Jeg har en 3 måneder gammel ASUS K73 bærbar. Problemet er at den konstant/ofte falder af det trådløse netværk. Det eneste sted den umiddelbart kan blive på netværket i længere perioder er i samme rum som routeren.

Jeg har forsøgt diverse tidligere nævnte løsninger, såsom at skifte kanal på routeren, fjerne/geninstallere wireless netkort drivere og disable powersaving på netkortet - men lige lidt hjælper det. Er der nogen der har en anden ide? Jeg kan dog ikke umiddelbart finde nogen egentlig driverhjemmeside for denne producent?

Mit trådløse netkort er : Atheros AR9485WB-EG Wireless og jeg kører via en D-Link DIR 815 router.

Det skal siges jeg ikke oplever problemer med nogen af mine andre wireless apparater såsom IPhones, Ipad, PS3, Smart TV, Android telefon, printere mm.

På forhånd tak

Simon
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2012 - 10:44 #1
http://support.asus.com/download/options.aspx?SLanguage=en&type=1
det er lettest at søge på serienummer, da der er flere K73-modeller.
Avatar billede DrJohn1972 Nybegynder
27. juli 2012 - 10:59 #2
Tak for forslaget. Jeg havde dog glemt at nævne at jeg allerede havde prøvet denne løsning. Jeg kan imidlertid ikke finde en supportside for producenten, hvor det direkte fremgår med nyeste driverbuilds for dette netkort.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2012 - 11:19 #3
det gør du lettest med slimdrivers - de har en database med hardware-id, og finder så den rigtige driver.
http://www.driverupdate.net/
den orange download er gratis - den blå koster penge.
Avatar billede DrJohn1972 Nybegynder
27. juli 2012 - 11:41 #4
Claes57,
Det ser umiddelbart rigtig godt ud. Jeg havde overset nogle motherboard updates og nu virker det for mig.
Takker for løsningen, point på vej

Simon
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2012 - 11:57 #5
ok