Avatar billede keitarno Nybegynder
26. juli 2012 - 11:48 Der er 3 kommentarer

"Det er ikke muligt at kommunikere med primær DNS-server"

Vi har et modem med indbygget router: Thomson TWG870
Jeg har Vista (Home Basic) på en ældre Zepto bærbar.

Lige siden vi modtog modemmet har der været problemer med den trådløse forbindelse.
Har søgt og prøvet alt hvad folk har haft af diverse løsninger, lige fra genstart af computer til cmd-løsninger.

Problemet er, at jeg efter et stykke tid i fint at kunne komme på nettet ryger jeg af. Jeg har "fin" forbindelse til modemmet, men jeg kan ikke komme på nettet.
Når jeg ikke kan komme på nettet, har jeg lagt mærke til, at der nede i højre hjørne ved netværkssymbolet står "Adgang: Lokalt". Når jeg derimod har internet står der" Adgang: Lokalt og internet".
Har prøvet adskillige gange at lave en fejlfinding med Windows, og den siger dette(screenshot): bildr.no/view/1237261

Har snakket med stofa, som har prøvet at ændre channel og diverse andre konfigurationer, som ikke har hjulpet.

Kan I gennemskue problemet?

Skriv hvis I skal have andet info.

Mvh
Avatar billede keitarno Nybegynder
26. juli 2012 - 11:50 #1
Det skal lige siges, at hvis jeg afbryder og opretter forbindelse igen kan jeg komme på nettet i 5-15 minutter, hvorefter jeg ryger af igen.
Avatar billede keitarno Nybegynder
26. juli 2012 - 11:55 #2
Yderligere kan jeg informere om, at der i modem/router loggen står en række af disse fejl: DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2012 - 11:56 #3
billedet er på http://www.bildr.no/view/1237261
jf http://sburke.eu/blog/2011/01/thompson-broadband-router-upc-model-twg870/ så er det ikke muligt at opgradere firmware selv - og der er løsningen at slå wlan fra, og så koble en anden router på (med kabel) og bruge dens wlan.