Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. juli 2012 - 23:01 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Antenne forstærker til Digital TV

Hej

Vi har købt et Samsung - SyncMaster - Serie TA550 ...

Fordi vi ikke man se Sverige 1 og 2, samt Norge 1 -

og muligvis nogle andre TV-kanaler.

Vi kan godt se nogle Digetal stationer ...

Men IKKE de omtalte Sverige 1 og 2, samt Norge 1 ...

I butikken, El-Giganten, siger de, at vi skulle kunne se de kanaler -
og TVet er også scannet. Vi har desuden købt et nyt og bedre kabel -
som er et "YouSee" forberedt kabel.

Ja - vi har You-See - den store pakke ...

Skal man have en antenne forstærker på, eller sådan noget ?

Vi er på ejendommens fælles TV-anlæg.
20. juli 2012 - 23:06 #1
...Vi er på ejendommens fælles TV-anlæg... - så burde det ikke være nødvendigt !!!
Der er vel kun ét TV sat til ?

---

Evt. for at dele problemet på midten - flyt jeres TV ind til en nabo eller anden i bebygelsen, og prøv ved deres antennestik ???

---
Avatar billede thov Forsker
21. juli 2012 - 03:26 #2
Har kablet også de rigtige (skærmede) stik ?

Sidst man møblerede rundt på kanalerne, blev SVT1 flyttet hen på en 'sart' kanal.
Et nyt 'godkendt' kabel med stik, hjalp på det, det samme gjorde en signalforstærker heldigvis også.
Avatar billede thov Forsker
21. juli 2012 - 03:30 #3
P.S.
Her er eksempler på forstærkere http://www.av-connection.dk/?ML=495
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2012 - 08:07 #4
se under antenneforslag

http://www.antennelageret.dk/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2012 - 08:08 #5
se også under forstærker med flere udgange ok
Avatar billede The_Buzz Novice
21. juli 2012 - 09:22 #6
Jeg har faktisk aldrig hørt om en antenne forstærker til digitalt, men i gamle dage solgte jeg rigtigt mange til analogt.

Kan de bruges?

De bedste hilsner
Tom Frank Christensen
Avatar billede thov Forsker
21. juli 2012 - 13:04 #7
Et alt for dårligt kabel, trukket hen over døre, langs paneler og gennem vægge, fik samme forbedring med en 20+ år gammel signalforstærker, som et superduper godkendt kabel liggende direkte hen over gulvet.
(Så slap jeg for det helvede med at omtrække kablet).

Så spørgsmålet om de gamle analoge forstærkere stadig kan bruges, kan vel kun besvares med et JA.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2012 - 13:45 #8
Jeg er enig med thov. Kobler jeg min gamle forstærker fra min antenne kan jeg ikke se de svenske kanaler. Kobler jeg den på så virker de. Så ja den gamle får lov at overleve. Jeg har dog lidt problemer med udfald i lyden på DRHD. Men jeg tror det er fordi jeg bruger de gamle analoge stik, hvor der er for meget indstrålig på som generer. Jeg må få taget mig samme til at skifte disse :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juli 2012 - 19:31 #9
Der er kun sat ét tv til ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juli 2012 - 19:32 #10
Antennen sidder 1½ - højest 2 m fra antennestik til TV
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. juli 2012 - 19:34 #11
Jeg har købt et kabel med de skærmede stik. "YouSee" Ready ...
Avatar billede thov Forsker
23. juli 2012 - 01:03 #12
Prøv kablet et andet sted hvis det er muligt - det kan være defekt.

Det lyder måske underligt, men jeg kender et tilfælde hvor et tilsvarende, og flunkende nyt, kabel ikke duede.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. juli 2012 - 13:48 #13
Tak til alle.

Smid et svar, så I kan få points, de der vil have points ...

;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2012 - 16:43 #14
kun hvis du kunnne bruge det til noget
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2012 - 16:49 #15
kun hvis du kunnne bruge det til noget
23. juli 2012 - 18:02 #16
... hvad blev så 'pointen' ???
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. juli 2012 - 08:47 #17
Pointen blev, at jeg har kontrolleret kablet, og jeg skal ud efter en antenneforstærker, som jeg vil prøve.

Desuden har jeg kontaktet TDC og SAMSUNG -