Avatar billede Mfede Nybegynder
20. juli 2012 - 14:39 Der er 2 kommentarer

NAS / MAC

Hej,

Jeg har lidt problemer med min QNAP NAS og samspil med MAC.
Helt generelt er problemet egentlig.
Hvordan får jeg filer gemt ned på QNAP'en når de kommer fra min MAC?
Til Qnap'en fulgte program NETBAK, og det virker fint men kun til WINDOWS, her kan jeg vælge mapper som jeg vil have backet up på QNAP. Det spiller.
Nu ville jeg så gerne det samme til MAC, men her er der jo kun Time Machine, så vidt jeg kan se, og det kommer filerne jo ikke til at ligge på samme måde på NAS'en, så jeg kan tilgå dem via BOXEE eller andre programmer fra fx mit appletv.

Burde nok investere i en Tme Capsule, så var mine problemer måske løst, men det må da kunne lade sig gøre på min gamle QNAP NAS?

Mvh Martin
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2012 - 00:43 #1
er det ddr filer eller hvad
Avatar billede pkbech Juniormester
24. juli 2012 - 16:11 #2
Kunne måske skrive Mac og ikke MAC i computer sprog er det to forskellige ting.

MAC = Media Access Control address (MAC address)
Mac = Apple computer eller brug ordet Apple computer/Apple TV eller whatever

ved godt at apple folket er lidt navle centeret men selv apple computere har en MAC...