Avatar billede joki Juniormester
17. juli 2012 - 14:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente lokation fra mobil tlf.

Hej

Jeg arbejder på at udvikle et system, som har behov for at få lokationen (cell id eller længe/bredde grader) med et bestemt interval
Jeg vil gerne undgå at skulle udvikle apps og være afhængig af bruger skal installere disse, så har købt et gsm modem.
Er det muligt at, via AT kommandoer, at kontakte brugers mobil, uden det kræver indflydelse fra bruger, og hente f.eks. cell id.
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 15:05 #1
Nu ved jeg ikke noget om AT kommandoer men.

Tvivler meget på at det er muligt uden Tele selskabets accept. Overvej selv hvad det ville betyde hvis du via en anden mobil kunne få location på andre folks mobiltelefon uden at de skulle gøre noget aktivt for at give dig denne.

Nice ting hvis du lige ville vide hvor kærsten var hende i verden. ;) eller... Måske ikke så super ide.
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 15:10 #2
Ah undskyld tror jeg misforstod dit spørgsmål du ville selvfølge havde informationen fra modemet tilsluttet computeren og ikke en anden brugers *FACEPALM*
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2012 - 15:32 #3
længe/bredde grader kræver gps på mobiltelefon eller adgang til teleselskabers data om tilkoblet mast.
Avatar billede joki Juniormester
07. september 2012 - 11:49 #4
lukkes