Avatar billede limes_planum Praktikant
02. juli 2012 - 12:10 Der er 2 kommentarer

Visual Studio - Concol .. Db-connection

Fra et 70-515 kursus, hvor vi arbejdede med C# og MsSQL Server Management Studio, skulle jeg have en DB med hjem fra kursuslokale-PC'erne. DB var hooket op på en 'lokal PC9'-version af mit program.

Ideen var nu at da jeg skulle publishe programmet hjemmefra, skulle jeg nu bare have (fra kurset eksporterede) .BAK eller .MDF fil lagt ind ved program derhjemme (i en demo-version af Visual Studio) og så derfra burde jeg kunne publishe consol-programmet.

Jeg har fået lidt hjælp på kurset omkring det, men ikke nok, da jeg heller ikke kunne google mig nok frem til en løsning.

Her er nogle af de googlede conn-strenge som ikke virkede:
http://www.preforce.dk/div/Conn_stringforsoeg_googlet_med_mere.jpg

Hvad gør jeg for at få det til at virke, således at programmet igen (hjemmen lokalt -> og efterfølgende i en publish)  kan fungere?
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juli 2012 - 12:29 #1
App: Path.GetDirectoryName(Application.ExecutablePath);
Web: HttpContext.Current.Server.MapPath()

Så har du stien hvor databasen ligger.

/J
Avatar billede limes_planum Praktikant
02. juli 2012 - 16:17 #2
Tak for kommentaren :-) - men eftersom jeg jo leder efter en conn-streng, er det lidt svært at se hvad jeg skal bruge stien til? Jeg ved jo godt hvor DB'en ligger (det gør Visual Studio jo til gengæld ikke :-// )