Avatar billede Clicker Nybegynder
25. juni 2012 - 11:41 Der er 6 kommentarer

Computer fryser efter login og jobliste er deaktiveret

Hej

Ja som der står, når jeg logger ind på min computer kommer der en stor hvid skærm, som fylder hele billedet, og som prøver at connecte til mit arbejdes netværk, men fryser midt i det hele, jeg kan ikke komme på jobliste fordi den er deaktiveret af admin (sjovt for det er mig). Fejlsikret tilstand virker heller ikke.

Hvad gør jeg nu og hvad hedder den virus?
Avatar billede Clicker Nybegynder
25. juni 2012 - 11:41 #1
Forresten køre jeg windows 7
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2012 - 12:56 #2
ja det er jo et godt spørgsmål du der fik skruet sammen
der findes utrolig mange vira og varianter så det er fuldstændig umuligt at gætte
jeg ved at en geninstalering af styresystemet løser den
det er en service der er stoppet og den kan du bare ikke startte igen og derved vil du køre i ring

hent hirens og lav den som en bootbar cd eller dvd og boot op på den og gå ind under xp mode - så har du billede på ok

se under dem her
Antivirus Tools
denne her kunne være en mulighed men prøv dem en efter en eller til de vira er fundet

GMER 1.0.15

http://www.hiren.info/pages/bootcd

du kan hente den her

et stykke nede

Filename: Hirens.BootCD.15.1.zip

http://www.hirensbootcd.org/download/
det kunne være du er heldig

m.v.h
Avatar billede Clicker Nybegynder
25. juni 2012 - 13:12 #3
Hej

Det har jeg allerede gjort og prøvede at køre en virus skanning, og den fandt en smule, men ikke nok :)

Ny update, det er åbenbart kun den bruger der er inficeret, der er 2 andre, og kunne komme ind på den anden, så jeg er igang med at køre super anti spyware, og håber på at kunne hente anto malware ned senere, så der er en smule håb forude ^^
Avatar billede Clicker Nybegynder
25. juni 2012 - 14:11 #4
Jeg har fået løst problemet, er man interesserede i at vide hvordan, så skriv i tråden og jeg kommer med en forklaring :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2012 - 14:45 #5
selvfølgelig
der er andre bruge der måske kan bruge det til noget
Avatar billede Clicker Nybegynder
25. juni 2012 - 15:01 #6
Godt ord igen.

Brugte Hirens boot i mini xp, hvorefter jeg lavede en skanning med superantispyware og et andet program jeg ikke husker.
Det gjorde jeg fik adgang til en anden bruger, jeg hentede derefter superantispyware ned og brugte microsoft secruity essentiel, der fandt virusserne der frøs computeren osv. det gjorde at jeg kunne komme ind på admin, desværre var der et tomt skrivebord, men stortset alle programmerne var der. jeg finder nogle filer jeg synes så mærkelige ud, de viste sig at være rootkits.
jeg lavede fulde skanninger og brugte gmer til at finde de sidste rootkits. computeren køre som den skal, men overvejer at reinstallere bare for en sikkerheds skyld.

Håber det kan bruges af andre som får dette problem.