Avatar billede Jeordie21 Nybegynder
22. juni 2012 - 15:47 Der er 5 kommentarer

Forkert IP adresse

Jeg forsøger at opsætte min computer som media server, men den er ikke til at finde.
Jeg har slået alle delinger til og afbrudt firewall, men den er hverken at finde på mit tv, ps3 eller mit sonos anlæg.
Det er en Vaio computer og via Sonys mediacenter brugte jeg "Diagnose Connection" og der siger den at IP adressen er forkert. Den siger at jeg skal ændre DHCP eller fixed IP.
DHCP står til automatisk at hente IP adresserne fra computeren. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre eller hvad jeg har gjort forkert tidligere.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2012 - 16:44 #1
du har vel en router - den tildeler nogle adresser (dhcp), og din server skal have en fast ip-adresse i det samme område - så vil dine andre enheder kunne finde den.
Avatar billede Jeordie21 Nybegynder
22. juni 2012 - 16:49 #2
Ok, det lyder meget fornuftigt, men hvordan gør jeg helt konkret. Jeg har ikke indgående forstand på computerer.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2012 - 17:03 #3
det er jo lidt tricky... jeg har ikke en beskrivelse af forløbet, men hvad har du pillet i / eller er net sat op automatisk?
kan serveren fx komme på nettet - det er bare de andre, der ikke ser den? eller er den slet ikke logget på?
Avatar billede Jeordie21 Nybegynder
22. juni 2012 - 17:06 #4
Min bærbar kan sagtens komme på netværket og på internettet, men ingen af mine andre enheder kan se den og den kan derved ikke virke som mediaserver.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2012 - 20:07 #5
klik start/kør og skriv cmd på serveren
ud for dit netkort på den finder du ip-adressen
kan de andre på nettet se denne adresse?