Avatar billede koppelgaard Praktikant
13. juni 2012 - 18:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Klik på knap i andet program

Jeg vil gerne automatisere brugen af et program.

I programmet laves opsætninger - disse skrives til en Ini-fil og programmet køres ved klik på en af de 4 knapper, der findes i programmets mainform.
Programmet simulere jord erosion, men det er underordnet.

Jeg har ikke sourcekoden til programmet. Derfor denne omvej.
Min tanke var at modificer ini-filen fra c# og derefter sætte programmet i gang ved at lade mit c# program klikke på en af de 4 knapper i mainformen.

Jeg har fundet følgende kode, men kan ikke få den til at køre.
http://www.codeproject.com/Articles/14519/Using-Windows-APIs-from-C-again

Jeg har derimod fået dette til at køre
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms171548.aspx
men her er der ikke mulighed for at klikke på en navngiven knap, derfor duer det ikke.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede montago Praktikant
18. juni 2012 - 20:17 #1
programmers knapper er private, hvilket betyder at andre programmer ikke altid må klikke på dem.

en måde at komme forbi dette er ved at bruge Macroer

jeg har googlet mig frem til dette program : http://www.macrotoolworks.com/index.php/en/macro-automation-software/clickymouse-click-automation

jeg har ikke prøvet det så ved ikke hvor godt det er.

med en macro optager man musens bevægelser og klik, som så kan afspilles bagefter.

dette er selvfølgelig ikke en løsning hvis du har brug for at bruge computeren til andre ting.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
19. juni 2012 - 22:30 #2
Endnu en gang tak for din hjælp!
Jeg har fundet ud af at bruge mulighed 2 alligevel. Jeg kan styre programmet ved at bruge sende "alt f", for at komme ind i filmenuen, osv.
Men jeg synes din løsning lyder interessant, og der er også en freeware udgave af programmet.

Jeg er hængt op i disse dage, og når ikke at kikke på det før weekenden.
Jeg har heller ikke nået at afprøve din anden løsning på
http://www.eksperten.dk/spm/962823#reply_7943249 men det kommer !!!
Avatar billede montago Praktikant
19. juni 2012 - 22:37 #3
det helt ok :)

lyder meget fedt at du har kunnet komme ind i menuen på det andet program :)
Avatar billede koppelgaard Praktikant
10. februar 2013 - 17:30 #4
Hej Montago.
Jeg fik aldrig svaret dig :-(
Undskyld!!!
Løsniningen blev at vandre rundt i programmets menuer og input med at sende 'ALT +en tast' og derefter når inputboxen var i fokus at sende den ønske værdi. Der virkede sgu og programmet var en stor succes.
Jeg synes du skal have point for din hjælp.
Sender du et svar?
Avatar billede montago Praktikant
17. februar 2013 - 12:59 #5
oki - cool :D
Avatar billede montago Praktikant
17. februar 2013 - 12:59 #6
svar ?